Velg avdeling Gul avdeling
Sommeren nærmer seg, og det er tid for å planlegge ferien for både små og store.

Hei.

Her bilder fra aktiviteter, turer og lek:)

Hei!

Her er bilder i fra noen uker som har vært:)

I dag hadde vi karneval i barnehagen og det var gøy! Vi samlet oss alle på BLÅ avdeling der vi hadde en hyggelig sangsamling. Her ble det sunget om barna og deres utkledning:) Det ble sang om blant annet ville dyr, prinsesser, enhjørninger, Marioer, klovner, superhelter, monster, drager, marihøne og astronaut.
Etter samling fisket barna på RØD og BLÅ godteri mens barna på GUL fikk godteri fra katta i sekken. Deretter ble det pølser i brød og fiskepinner til lunsj.

God helg:)

Hei.

Her er et knippe med bilder fra oss på GUL:) Her er bilder av sosialt samspill i lek, by-tur i desember og utelek.

Vi koser oss i barnehagen;)

Representanter i FAU for barnehageåret 2023/2024 er:

Gul avdeling: Elise Gulliksen (mamma til Edward), mob.: 92477981
Rød avdeling: Helle Solgård (mamma til Helmer), mob.: 90030148
Blå avdeling: Ine Svindland Meyer (mamma til Levian), mob.: 97090967

Elise er valgt som lederen av FAU.

Dere kan kontakte oss hvis det er noe dere har lyst å ta opp med barnehagen, og så tar vi det videre. Ønsker dere å være anonyme, så kan dere skrive en lapp og legge i postkassen på avdelingene.

Vi håper å få til noen arrangementer i løpet av barnehageåret hvor både foresatte og barn kan treffes og bli kjent med hverandre. Første arrangement blir tenning av lys på juletreet. Mer informasjon kommer 😊»

Hei.

Tirsdag 24. oktober fra kl. 14.30 - 16.00 ønsker vi foreldre velkommen til FN-kafe i barnehagen:)

Hei.

Her er noen hverdagsbilder fra GUL :)

HEI!

Vil bare minne om at det kommer fotograf til barnehagen i morgen. Fotograferingen begynner kl. 9.00..

Hei.

Her er et knippe bilder fra GUL, fra starten av det nye barnehageåret og fram til i dag. Det er kjekt å se at GUL-gjengen er begynt å bli kjent med hverandre:)

Vi ønsker dere en riktig god helg:)

Denne helgen gir vi hodelusa hard motstand

Oversikt over planleggingsdager for Storhaugbarnehagene.

Fau inviterer til julegrantenning mandag 5 desember.

Vi tenner lysene på julegranen kl. 16.00

Det blir enkel servering av gløgg og pepperkaker fra kl. 15.30

Velkommen

Mandag 24. oktober markerer vi FN-dagen.

I den anledning inviterer vi foreldre til å komme til ettermiddagskafe fra kl. 14.30 - 16.00.
Det vil bli servert noe å spise.
I forbindelse med denne dagen har barna laget litt kunst som skal selges. Pengene går til "FORUT".

"FORUT" arbeider mot fattigdom og for en rettferdig verden.

"Vi kjemper for at barn og kvinner skal få realisert sine rettigheter"

I det siste ved flere anledninger har det kommet meldinger av ansatte og foreldre som har opplevd  at porten

har stått vid åpen ved henting av barn. For å ivareta barnas sikkerhet ,ved en trafikkert vei, ber vi at alle foreldre om å tar en grundig

sjekk at porten er igjen og at hengelåsen er på.

I år har vi bestemt av vi skal ha fokus på landene til barn. Vi lager ulike plansjer om de ulike landene representert på avdelinga. Vi skal bruke sansene-høre musikk, se på klesdrakt og smake på mat.

Vi lager kunst som vi selger og håper alle kan gi et lite bidrag.

Det henger skriv på døra til Gul. Husk å skrive opp om dere tar ferie eller noen fridager i forbindelsen med skolenshøstferie.

Hei.

I dag hadde vi vårfest i barnehagen og det veldig kjekt å kunne ha fellessamling igjen på RØD avdeling!!

I samlingen ble det sang og eventyrfortelling om Det vakreste egget i verden (med figurer). Plutselig dukket også selveste påskeharen opp og hun hadde en fin danseoppvisning for oss! Etterpå gjemte hun påskeegg i barnehagens område som barna på førskolegruppen fikk glede av å finne. I påskeeggene var det sjokolade som barna fikk kose seg med.

Da samlingen var over spiste vi fiskepinner, pasta og grønnsaker på GUL avdeling. Det var en fin vårfest:)

Hei.

I dag tok vi oss en tur bort til butikken. På veien så vi flere katter og en av kattene lot seg nesten klappes, men bare nesten:)

Hei. I går gikk vi på tur til lekeplassen ved Lysefjordgaten. Flere av barna fant ut at det var veldig kjekt å rutsje ned på sidene av rutsjebanen.
Turen bort til lekeplassen gikk veldig fint til tross for noe is og snøbelagte fortau. Det var en fin tur i et flott vintervær.

I dag hadde vi temasamlinger før vi tok turen ut i det flotte været.

Ha en riktig god helg!