Velg avdeling Hummeren
Denne uken har temaet vært farger. Vi har malt med forskjellige farger. De eldste ble veldig opptatt av å blande farger for å lage nye farger. Vi har vært på butikken for å se etter farger, og får å handle inn til fruktspyd. Vi har lagt fruktspyd med fokus på fargene på frukten. Vi har vært på tur for å finne farger, for så å legge det vi fant på riktig farget ark. Vi har eksperimentert med Skittles (og smakt litt på Skittles :-) Vi har også sunget sanger om farger, og lest om Fredrik mus som samlet på farger. Alt i alt en fargerik uke :-)

Vi fortsetter gladmatuken

Denne uken er det gladmatuke i barnehagen.

Endelig kom dagen for overnatting. Og jammen har vi kost oss en hel haug. Vi har spist pizza, sett film, vi snek oss ut på kvelden for å si god natt til sauene, og vi leste to bøker før barna sovnet. Etter hvert som barna våknet flyttet vi dyner og puter inn på fellesrommet. Der fikk de se resten av filmen og nyte en rolig morgning. Vi spiste også en ekstra god frokost sammen.

Kjekt å gå i øvetog sammen med skolen. Etterpå kunne de som ville, være med på litt leker ute i barnehagegården, bowling og kaste erterposer i en lekekasse. Så hadde vi pølsekiost og iskremkiost. Veldig kjekt formiddag.

Her kommer bilder fra femårsklubben sine to siste skolebesøk. Forrige torsdag var det naturfag som sto på planen. Barna fikk lage brus, og fikk se hvordan en ballong kunne blåses opp uten å blåse den opp med munnen. I dag brukte vi tid på den nye lekeplassen på skolen.

Sommeren nærmer seg, og det er tid for å planlegge ferien for både små og store.

Denne helgen gir vi hodelusa hard motstand

Vi ble kontaktet i dag, onsdag, med spørsmål om å være med på åpning av heis ved togstasjonen, og det har vi lyst til.

Offisiell åpning av ny heis
Den nye heisen på jernbanestasjonen blir offisielt åpnet torsdag 8. juni kl. 11.30 av ordfører Kari Nordtun.

3- og 4 åringene reiser fra Hummeren, og de som skal begynne på stor avdeling til høsten blir med.
Vi reiser med 10.30 ferja.
(Husk å smøre barna med solkrem før dere leverer).

Kreativ lek med høstblader

På tirsdag hadde begge gruppene litt påskeverksted

Vassøy barnehage var i dag så heldige å få godteposer fra beboerforeningen på Vassøy. De har pakket og levert posene til oss, og barna koste seg med innholdet på nissefesten i dag.

Beboerforeningen deler hvert år ut godteposer under julegrantenningen, men på grunn av restriksjonene i år ble tenningen vist digitalt. Tusen takk for at dere tenkte på barna, og ga dem en kjekk overraskelse.

I dag har vi hatt nissefest i barnehagen. For en fest! Vi hadde samling med krabben der vi sang julesanger og fortalte litt fra musevisa, så gikk vi rundt juletreet og sang mer julesanger. Etter samlingen hadde hummeren skattejakt etter bilder med jule-nøkkelord. Disse gikk vi gjennom i samlingen før grøten. Mens vi spiste grøt kom jammen meg nissen på en snarvisit. Han kunne bare komme i døren på grunn av smittevern, men gu så kjekt at han kom :-)

Nå som det blir mørkere og mørkere ute minner vi om å kjøre med forsiktighet til barnehagen, både på hovedvei og opp mot barnehagen.

Vi oppfordrer alle til å bruke refleks når det er mørkt ute.