Meny
Velg avdeling Lønn
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Minner om at åpningstiden i St. Svithun barnehage, fra 1. juli til og med 31. juli, er 7.30 til 16.30.

I dag har vi markert nasjonaldagen som er i morgen. Kjekt å få feire med barna i dag, siden vi ikke er sammen i morgen. Vi gikk i tog til sykehjemmet - nabohagen - flere fra Rips og Lønn var også med, samt hele Kastanje. De satte veldig pris på at vi kom:)

I barnehagen hadde vi ulike aktiviteter som sekkeløp, potetløp, gjettekonkurranse, lengdehopp, erteposekast og balansering. God stemning:)

På fredag var både Kastanje og Lønn på tur til Ullandhaug gård. Vi fikk en flott omvisning der vi fikk se på mange dyr; griser, sauer, ender, kalkun og høner. Det var litt stusselig vær, men det stoppet ikke barna fra å kose seg og leke masse. Det ble to runder med grilling siden vi fikk låne en grillhytte som ikke rommet alle barna samtidig. Så Lønn fikk fyre opp bålet og grille pinnebrød først, så ble det Kastanje sin tur. Skikkelig intimt og koselig å sitte inni der og grille og spise:) Oppsummert ble dette en strålende dag for små og store!

Sist uke hadde vi bursdagsmarkering for Stefaniya som ble 5 år. Vi hadde bursdagssamling, da vi sang bursdagssangen for full hals. Ei bli og fornøyd bursdags jente som fikk all oppmerksomheten gjennom hele dagen.

Husk Storhaug-barnehagenes planleggingsdag tirsdag 19.04.2022.

Enda en gang en kjekke tur, helt ut til Hafrsfjord. Der fikk vi se "sverd i fjell". Her kommer det noen bilder fra turen.

Denne gangen gikk turen til Sandnes, her legger jeg noen bilder fra selve dagen:)

Sist fredag gikk turen til Ullandhaug. Vi var på gården å besøkte dyrene som bodde der. Lunsjen spiste vi på botanisk hagen. Barna lekte i skogen. Vi tok bussen tilbake til barnehagen.

Sist uke ble det bursdagsmarkering for Hajar som ble 4 år. Ei stolt og fornøyd bursdagsjente. Vi hadde bursdagssamling, sang bursdagssangen for full hals og fyrte opp raketter.

Vi har feiret karneval sist fredag. Barnehagen har som mål å gi barn mulighet til å oppleve kunst og kultur, og uttrykke seg estetisk. Å være sammen om kulturelle opplevelser, bidrar til kreativitet rollespill og samhørighet. Dette fikk vi oppleve gjennom hele dagen. Det var også musikk og dans i hovedfokus. Vi slå på ugle pinata og spiste pølser/piskepinner til lunsj. Det ble mye kos gjennom hele dagen:)

Denne gangen gikk buss turen til Kvernvik. Vi fikk se den flotte natur området med sjø og berg. Barna fikk klatre på berg og gikk i ulent terreng. Høydepunktet var når vi fikk se "brutt lenken"  monumentet. Vi spiste lunsjen vår med sjø utsikt og så på de store bølgene. Her kommer det bilder fra selve turen.

Vi har tatt turen til oljemuseet to ganger i det siste. Første gang var det en liten mandagstur innom museet, der vi fikk smugkikke på dinosaurutstilling som skulle komme:) Andre gangen var oljens øyenvitner på plass. En spennende utstilling for både store og små. Litt lyder og bevegelser regnet vi med. For noen barn ble det litt skummelt også. Men alt i alt ble det en fantastisk opplevelse.

Vi har hatt bursdagsfeiring for Eldana som ble 3 år. Vi hadde bursdagssamling, fyrte opp raketter og sang bursdagssangen. Her kommer det noen bilder fra selve dagen.

Nå tar vi bort kravet om munnbind ved henting og levering, og er tilbake til normalen.

Vi minner om at syke barn og voksne fremdeles ikke skal i barnehagen,

og hendene skal sprite/vaskes når dere kommer.

Vi har feiret bursdagen til Fiona. Ei stolt og fornøyd bursdags jente som ble 5år. Vi hadde bursdagssamling og alle barna sang bursdagssangen for full hals. Vi har også fyrt opp 5 raketter med ulike farger som bursdagsbarnet valgte selv. Etter lunsj så på Troll filmen nede i kjelleren.

Vi ser at ordningen med "lappesystemet" ved levering og henting i barnehagen kan være utfordrende. Vi ønsker derfor å prøve en ordning uten disse lappene, men at dere foreldre bruker munnbind og passer på å holde minst en meter avstand. Dersom det viser seg at dette ikke fungerer i forhold til ivaretakelse av smittevern, må dere være forberedt på at "lappesystemet" igjen må innføres.

Denne måned har vi feiret bursdagen til vår lille David som ble 3år. En stolt og fornøyd bursdagsgutt. Vi hadde bursdagssamling, da vi fyrte opp raketter og sang bursdagssangen. Etter lunsj hadde vi film kos nede i kjelleren. Bursdagsbarnet fikk all oppmerksomhet denne dagen.

Nå er jeg på plass som avdelingsleder i St. Svithun barnehage.
Jeg har allerede hatt noen fine dager med gjengen her og gleder meg til å bli bedre kjent med dere også. Jeg har de siste årene vært avdelingsleder i Tjensvollbarnehagene, men har en kort periode vært innom denne barnehagen tidligere. Kanskje noen av dere husker meg fra den tiden.
Jeg ser fram til å ta fatt på arbeidet her har i St. Svithun og resten av Storhaugbarnehagene.
Jeg har størsteparten av mitt arbeid knyttet til denne barnehagen, men har også oppgaver i de andre Storhaugbarnehagene. Jeg vil stort sett være å finne her i barnehagen de fleste dager i uken.

Håper på godt samarbeid i tiden framover.
Mvh Astrid Haugland Larsen

Endring i ledelsen i Storhaug-barnehagene, St. Svithun barnehage.

Vi vil informere om at det vil bli endring i ledelsen i Storhaug- barnehagene, St. Svithun barnehage. Fra 01.01.22 er Astrid Haugland Larsen ansatt som Avdelingsleder i Storhaug- barnehagene. Heidi Merete Waage vil da gå inn i sin stilling som pedagogisk leder i St. Svithun barnehage. Astrid kjenner godt til St. Svithun barnehage, hun har tidligere vært Styrer hos oss. Heidi vil bli en del av teamet på avdeling Lønn.

Et av desember måneds høydepunkt er nissefesten som blir holdt hvert år for barna. Mange søte små nisser som har sunget og kost seg denne dagen. Vi fikk også Nissefar på besøk. Her er det noen bilder fra selve dagen.

Hvitkledde barn fra Lønn stiller opp i tog. Lysene i taket slukkes, men barna holder lys med de små hendene som så vidt lyser opp. «Svart senker natten seg i stall og stue» begynner de å synge mens de sakte beveger seg fremover. Slik feiret vi Santa Lucia i St. Svithun barnehage i dag.

Desember er en måned der det skjer mye spennende. Vi er i full sving med kalender trekning, juleverksted, adventsamling, juletre pynting, baking, ake tur og mye mer. Her legger jeg ut bilder fra ulike aktivitetene.