Velg avdeling Lønn
Sommeren nærmer seg, og det er tid for å planlegge ferien for både små og store.

I påskeferien har Lønn barna vært på påskeeggjakt. Vi har hatt ekstra god påske lunsj og sett på film. Jeg legger ut noen bilder fra selve dagen:)

Denne dagen har vi ventet på lenge, endelig var det karneval. Dans, musikk og kos hele dagen:) Her kommer det bilder fra selve dagen.

På mandag markerte vi bursdagen til vår Signe som ble 3 år.  Vi hang opp flagg og hadde bursdagssamling, der vi sang bursdagssangen for full hals og fyrte opp tre raketter. Etter lunsj hadde vi kino, da vi så på "frossen 2" filmen . Ei stolt og fornøyd jente som fikk oppmerksomhet gjennom hele dagen:)

Enda en kjekke tur, som vi har gledet oss masse til. Sist uke gikk bussturen til Rush trampolinepark. Legger ut bilder fra dagen:)

Jammen, syns barna at det er kjekt å vær i snøen. Da måtte vi dra ut på tur å leke mer med snøen før den forsvant:) mer bilder kommer her.

Denne gangen gikk turen til Kviksmarka for å ake i snøen. Her kommer det noen bilder fra turen.

Sist uke markerte vi Arnfrid sin bursdag på avdelingen. Fornøyd og bli jente som ble 5år. Vi har hengt opp flagg, hatt bursdagssamling der vi har fyrt opp fem raketter og sunget bursdagssangen. Vi har også kost oss med hjemmelaget is:) her kommer det noen bilder fra selve dagen.

Sist uke markerte vi bursdagen til Ingrid. Hun ble 3år. Stolt og fornøyd jente:) Her legger ut noen bilder fra selve dagen.

De to store Apeskrekk-trærne inne på barnehagens område, er dessverre døde/i ferd med å dø og må fjernes.

I morgen kl.9.00 starter fellingen av trærne. Tilkomsten til barnehagen er som normalt, men gaten utenfor vil i perioder være stengt og dere må kanskje ha litt ekstra tålmodighet for en sikker adkomst.

Vi prøver oss på en kollasje og ser hvordan det fungerer på denne siden :)

Det er viktig å oppleve skog og fri natur for å få en opplevelse av tilhørighet til naturen. Dette er også det første trinnet  på miljøtrappa!

Vi har vært på flere turer til Godalen for å oppleve skogen.

Vi tok tog til Sandnes og sjekket ut lekeplassen der

Det blir foreldremøte i St. Svithun barnehage onsdag 20.september kl. 18.00-19.30.

Håper alle har anledning til å komme.

Denne helgen gir vi hodelusa hard motstand

Minner om at barnehagen åpner kl. 7.30 i juli.

I uke 29 (17.-21.07.) vil St. Svithun barnehage og Nymansveien barnehage slå seg sammen. Vi vil ha tilholdssted i Nymansveien den uka. Der vil dere selvfølgelig treffe kjent personale fra St. Svithun hele uka.

GOD SOMMER TIL ALLE!

Vi har for tiden mange barn med vannkopper i barnehagene. Vær obs på utslett.

Oversikt over planleggingsdager for Storhaugbarnehagene.

Vi minner om at det er karneval i barnehagen fredag 24. februar!

Vi i St. Svithun barnehage ønsker dere alle en riktig god jul.

Vi takker for året som har gått og håper nyåret vil by på mer stabilitet enn det som har vært tilfelle i desember.

Vi minner også om planleggingsdagen 2. januar. Barnehagen er da stengt.

Hei alle sammen!

Vi ønsker at akebrett som brukes til og fra barnehagen i disse snøtider parkeres utenfor porten ved sykkelstativet. De skal ikke settes innenfor porten, ved døra eller utenfor skuret. Er dere redd for det, bør det låses fast.

Takk :)