Velg avdeling Krabben
Sommeren nærmer seg, og det er tid for å planlegge ferien for både små og store.

Noen av barna har tatt påskeferie, noen tar påskeferie i morgen, og noe koser seg litt ekstra i barnehagen i disse dagene før alle tar påskeferie. I dag gikk vi ned til den nye lekeplassen på skolen. De fleste hadde nok vært der før, men kjempe kjekt å leke der sammen med de andre i barnehagen. Siden det er vaffeldagen i dag, lagte vi vafler til dessert. Vi spiste sammen både hummer og krabbebarn på fellesrommet.

I dag har vi hatt fellessamling med påske som tema. Vi snakket litt om påskeevangeliet, sang om kyllingen, så på bilder om nøkkelord til påske, påskekylling og påskeharen. Og mens vi hadde samling kom plutselig påskeharen på besøk. Påskeharen hadde med seg nye dyr til uteleken, og i påskeegget lå det en liten sjokolade til alle sammen. Kjekk opplevelse for barna.

Litt av det vi har drevet med den siste uken.

Noen av barna har snakket om å plukke bjørnebær. Så på onsdag tok vi turen rett utenfor barnehagen for å se om vi fant noen bær. Alle fikk med seg sin egen kopp å plukke i.

Denne helgen gir vi hodelusa hard motstand

Vi ble kontaktet i dag, onsdag, med spørsmål om å være med på åpning av heis ved togstasjonen, og det har vi lyst til.

Offisiell åpning av ny heis
Den nye heisen på jernbanestasjonen blir offisielt åpnet torsdag 8. juni kl. 11.30 av ordfører Kari Nordtun.

3- og 4 åringene reiser fra Hummeren, og de som skal begynne på stor avdeling til høsten blir med.
Vi reiser med 10.30 ferja.
(Husk å smøre barna med solkrem før dere leverer).

Oversikt over planleggingsdager for Storhaugbarnehagene.