Velg avdeling En lesende barnehage
Rosenli 7 4015
Telefon: 51913535 Send oss e-post
Redaktør: Atle Pedersen
Det er 11 dokumenter i arkivet.
Farfar til Jon er død og i dag skal det være begravelse. Jon finner en død humle og den blir et bilde på den døde bestefaren og det rituelle rundt døden. Men heldigvis også et bilde på liv og håp.

Sjokolade Sivert av Elena Teigen og Renate Thor

Poff er hunden til Edvard. Han har løpt nok. Nå vil han vil bare ligge i senga til Edvard og drømme om kaniner. Før løp han etter dem. Nå drømmer han om dem. Edvard går turer med Poff som går fint og rolig, han har løp nok. Denne boka handler om å drømme og om å miste en venn.

Dette er en kjekk og leken bok. Her gjelder det å følge den gule prikken med fingeren, da skjer det magiske ting. Den gule prikken følger den svarte streken, den skifter farge, leker gjemmeleken, forsvinner før den hopper på hodet til leseren, stopper på rødt lys, spretter og flyr videre. Boka inviterer til en flott lek sammen med leseren.

Når vi skal lese bilder for å få fram barnas fortellerstemme er denne boka fin. Illustrasjonene til Aalbu er fargerike og morsomme og fyller hele dobbeltsidene. Boka har lite tekst men Aalbu har sin egen humoristiske stil både i ord og bilder.

Forfatter Magnus Holm illustratør Rune Markhus

I Stormfugler tar forfatter og illustratør Jill Moursund for seg et motiv mange barn vil kjenne seg igjen i, frykten for forandring.

ABC av Mari Kanstad Johnsen

To nye bøker om vennskap.