Rosenli 7 4015
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Velkommen til Emmaus Barnehage

En barnehage som skaper gode minner og gylne øyeblikk

Emmaus barnehage er en kommunal barnehage som holder til i Storhaug bydel. Barnehagen består av tre bygg;

Emmaus Nord, grå bygning i Rosenli 7,

Emmaus Vest er de to grå bygningene i Rasmus Risas gate 7 (ved kolonihagen) og

Emmaus Sør ligger ved Emmaustunet i Rasmus Risas gate 6.

Emmaus har et naturskjønt, variert og utfordrende nærområde med både bakker, fjell, skog, og sjø.  Vi bruker nærområdet vårt til ulike prosjekter og turer. Årstidene blir brukt som et gjennomgående tema hele året der naturen rundt oss gir unike muligheter til ulike naturopplevelser, språkarbeid, lek og læring. Vi er opptatt av å gi barn kunnskap om naturen og nærmiljøet, og vi ønsker at barna skal føle tilknytning til området rundt barnehagen. Ved å nytte naturen på ulike måter, lærer vi barna å være aktive og bli glad i naturen, og barna får en begynnende forståelse av betydningen av bærekraftig utvikling. Vi tror på at det vi er glad i, tar vi bedre vare på.

I Emmaus barnehage er vi glad i mat, og vi er opptatt av at barna skal få bra og variert mat laget fra bunnen. Vi tilbyr tre måltider til dagen, med fokus på "det gode måltidet". Personalet skal legge til rette for at måltidet blir en hyggelig stund med gode samtaler, og vi ser på måltidene som en viktig læringsarena.

Det å lese og samtale rundt bøker har stor verdi for språklæringen. Vi har derfor valgt å være en lesende barnehage. Vi ønsker at barna skal få ta del bøkenes magiske verden. Vi er en barnehage som bygger på nye og gamle tradisjoner. I tro om at gode tradisjoner skaper et samlende og inkluderende fellesskap både for store og små.

Emmaus er også praksisbarnehage for UiS. Vi tar imot barnehagelærerstudenter og er med på å forberede studentene til arbeid i barnehage. Gjennom praksisperiodene skal studentene utvikle sin faglige dyktighet ved å bli fortrolige med å utøve yrket og få erfaringer med de arbeidsområdene førskolelæreren har.

Vi tar også imot elever fra videregående skole som er i praksis gjennom året.