Velg avdeling Forside
Avdeling Auglend - avdelingsleder Haugåsstubben 1 D 4016 Stavanger Telefon: 908 29 683
Avdeling Hillevåg - avdelingsleder Gerd-Ragna Bloch Thorsens gate 17-19 4016 Stavanger Telefon: 930 51 965
Postadresse Postboks 355 Forus 4067 Stavanger Telefon: 95011708 Send oss e-post
Redaktør: Hanne Rosså Lindanger
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Uke 38

Her kan dere lese og se bilder fra uke 38 på indigo

Vi har stort sett vert heldige med været denne uken selv om vi ser at høsten har meldt sin ankomst. Barna finner blader i forskjellige farger som ligger rundt på bakken. Vi prater om høsten og hva som skjer med trær og busker.

Tema for uken er brannvern. Vi har øvd på hva vi skal gjøre hvis brannalarmen ringer, stille oss opp på en rekke og rope "JA" når vi hører navnet vårt. Vi snakker om hva vi kan gjøre for å forhindre brann og hva vi må gjøre hvis det oppstår brann. "En brann er ikke tull, du må ringe 110" synger vi og barna er blitt så flinke på teksten. På torsdag har vi brannøvelse for hele barnehagen. Når brannklokkene ringer er barna raske på å stille seg opp på rekke. De holder i hånden to og to, og roper høyt og tydelig JA når vi roper oppnavnene. Det går skikkelig bra og alle får en high five når vi er ferdige. Barna får med hjemmelekser og det er stor stas! På fredag får alle barna diplom for deltakelsen i brannvernuka, vi gleder oss til neste gang!

Vi har hatt noen fine turer i "den store skogen" et lite stykke inn i Vannassen. Her er det mange fjell og trær å klatre og mye som røre seg under bladene. Bjørnebærene begynner å modnes og vi har opptil flere "plukke pauser" på veien. De voksne hjelper til da buskene stikker så fælt. Barna har fått utforske skogen med forstørrelses glass. Det dukker opp spor etter mark, dinosaur, snegle, zombie, ekorn og mye mer. Barna leker at det snør når bladene daler ned fra trærne. Vi henter vann fra et lite tjern ved stien, vi ser små sorte makker som svømmer rundt i vannet. På bunnen er det en vannloppe som hopper rundt. Det er veldig spennende!

Vi fortsetter med tema om livet i havet. Vi ser på Tords garasje om krabber som lever langs den norske kyst. Det diskuteres om hvorfor krabben har så mange ben, hva skjer hvis et ben faller av? Og så er det veldig rart at krabbene bytter skjell! Hva skjer med det skjellet som ligger igjen på havets bunn? Drømmen er å få besøk av en ekte krabbe på indigo, de voksne er på saken! Vi lager fine krabber av papptallerkner, maling og lim. Barna bruker mye tid på krabbene og blir veldig fornøyde med resultatet.

Denne uken (uke 39) skal vi ha vikar osdag -fredag. Gry, Ayse og Bente er på plass i barnehagen. Maren er tilbake på mandag.

Main Image
Bilde 1 av 34