Velg avdeling Havhesten Gullfakse
Gosen barnehage Gosenlund 14 4041 Hafrsfjord Telefon: 51913267 Send oss e-post
Haugtussa barnehage Åroliljastien 2 4021 Stavanger Telefon: 51913315 Send oss e-post
Havhesten barnehage Professor Olav Hanssensvei 12 4021 Stavanger Telefon: 51913612 Send oss e-post
Krabat barnehage Kjell Arholms gate 26 Stavanger Telefon: 51913612 Send oss e-post
Madlavoll barnehage Professor Olav Hanssensvei 4021 Stavanger Telefon: 51912633 Send oss e-post
Redaktør: Margareth Olsen
Logg inn

Velkommen til Gullfakse, 3-6 års avdeling

Hva er Tverrfaglig BarnehageTeam, TBT? Informasjon i høyremeny.

I dag har vi hatt en flott påskemarkering i barnehagen. Alle avdelingene gikk ut i hagen etter frokost for å gå sporløype ute i hagen. Der fant vi ulike poster med påskesanger og påskeegg fylt med bl.a. gåsunger, kylling og gulerøtter.

Etter sporløypa, hadde vi fellessamling ute ved den lille rutsjebanen. Tre av barna fra Gullfakse var med Hege og dramatiserte eventyret om Påskeharen : Vi møtte fuglen Lepus som så gjerne ville bli et annet dyr, og ble forvandlet til selveste påskeharen. Underveis møtte han på den fæle jegeren Orion og den snille vårgudinnen. Så flinke skuespillere !!

I samlingen sang vi påskesanger, og da vi sang om haren, så dukket jammen den ekte påskeharen opp ! Han hadde med seg et digert egg fylt med gode kjeks:)

Til lunsj koste vi oss rundt bålplassen med gule egg og brødskiver.

Vi inviterer dere foreldre til påskefrokost torsdag 21. mars.

Endelig var det karneval i Havhesten. Sambamusikk og samling i storegang.

Pølser og popkorn til lunsj- en skikkelig fest

Da var desember snart over, og julen står for døren.

Vi har hatt en innholdsrik måned med : luciafrokost, nissefest, hemmelige julegaver er blitt laget, lukten av pepperkaker har satt seg i nesene våre + mye mye mer..
I romjulen er vi på Frøyfakse/Rimfakse.  Minner om at barnehagen er stengt 2.januar - planleggingsdag.

Vi i Havhesten ønsker alle en riktig GOD JUL , og vil samtidig takke for samarbeidet i året som har gått <3

Vi ønsker desember hjertelig velkommen <3

Vi skal telle ned og skape en magisk måned. Dette ble markert med julemusikk ute i dag, kaffe "to go", pepperkaker og klementiner = julestemning.

Ønsker alle fin førjulstid/ desember <3