Velg avdeling Gosen Engen
Gosen barnehage Gosenlund 14 4041 Hafrsfjord Telefon: 51913267 Send oss e-post
Haugtussa barnehage Åroliljastien 2 4021 Stavanger Telefon: 51913315 Send oss e-post
Havhesten barnehage Professor Olav Hanssensvei 12 4021 Stavanger Telefon: 51913612 Send oss e-post
Krabat barnehage Kjell Arholms gate 26 Stavanger Telefon: 51913612 Send oss e-post
Madlavoll barnehage Professor Olav Hanssensvei 4021 Stavanger Telefon: 51912633 Send oss e-post
Redaktør: Margareth Olsen
Logg inn

Velkommen til Engen, 3-6 års avdeling.

Mobil: 907 51 990

Hva er Tverrfaglig BarnehageTeam, TBT? Informasjon i høyremeny.

Her er det noen bilder fra hverdagen vår på Engen 📷. Vi har hatt mange flotte opplevelser og aktiviteter som vi gjerne vil dele med dere. Vi har vært på flere turer i nærområdet og utforsket naturen 🕷🐌. Barna har fått oppleve årstidens skiftninger, og vi har samlet blader 🍂🍁🍂 til kreative prosjekter. Vi har også hatt gleden av å besøke noen av barnas hus 🏠, noe som har vært en fantastisk mulighet til å bli bedre kjent med hverandre. Det har vært utrolig gøy å se hvor noen av barna bor.
I tillegg har vi hatt gleden av å se to flotte forestillinger på Madla bydelshus 🎭. Først fikk vi oppleve en magisk dansende prinsesse, som trollbandt både små og store. Den andre var Klovnen Knut med Rufus Roff, som fikk oss til å le og smile fra øre til øre.
Formingsaktiviteter har også stått på agendaen 🎨. Barna har fått utfolde seg kreativt og skapt vakre kunstverk. Vi har også hatt fokus på førskoleforberedende aktiviteter for førskolegjengen. Disse aktivitetene er utformet for å hjelpe barna med å utvikle de nødvendige ferdighetene før de begynner på skolen. Gjennom lek og samspill lærer barna å følge instruksjoner, samarbeide med andre og utrykke seg verbalt.
Vi har også markert FN-dagen 🌏 med ulike aktiviteter som fremmer forståelse for mangfold og inkludering. Barna fikk lære om ulike kulturer og tradisjoner, og vi hadde spennende samtaler om hvordan vi kan være gode venner og respektere hverandre.
Takk for at dere deltok på arrangementet og støttet India-foreningen. Det var virkelig flott å se barna lære om viktigheten av å hjelpe andre. Vi er så takknemlige for deres bidrag og engasjement. Det er gjennom slike felles innsatser at vi kan gjøre en forskjell i verden.
Vi har hatt fokus på lek og vennskap, og oppfordret barna til å leke både inne og ute. Ved å tilrettelegge for ulike lekemuligheter har vi sett barna utforske, lære og utvikle seg sammen. Vi har lagt vekt på å skape et trygt og inkluderende miljø hvor alle barna føler seg velkommen. Det er viktig for oss at barna kan være seg selv og oppleve mestring i leken. Gjennom leken har barna fått mulighet til å utvikle sosiale ferdigheter, som å samarbeide, dele og ta hensyn til hverandre. De har også fått utforske sin kreativitet og fantasi gjennom rollelek og konstruksjonslek.
Nå nærmer seg med stormskritt november, og vi er klare for å ta imot nye spennende opplevelser sammen! 🙂

Kjære alle foresatte,

vi inviterer dere til å feire FN dagen sammen med oss i Gosen barnehage tirsdag 24 oktober,

fra kl14.00-15.00.

Oppmøte på avdelingen barnet ditt tilhører:

Kvisten: kl18.00-19.00

Hulen: kl18.00-19.00

Reiret: kl19.00-20.00

Engen: kl19.00-20.00

Her vil dere få god informasjon om tilvenningen så langt, avdelingens rutiner og planer for barnehageåret 2023-2024.

I år er hovedsatsingsområdet vårt lek, nysgjerrighet og glede. Alle bygg i Ullandhaugbarnehagene vil ha fokus på dette og vi vil sammen drive barnehagebasert kompetanseutvikling på området. Prinsipper som ligger til grunn for at vi skal få dette til er trygge og gode relasjoner, barns rett til medvirkning, lærende fellesskap, mangfold og gjensidig respekt.

Håper å se mange av dere på møte.

Vi minner om at følgende datoer satt av til felles planleggingsdager for Ullandhaug Barnehagene:

16. august 2023
16 og 17. november 2023
02. januar 2024
02. april 2024
Barnehagene er da stengt.

Små høstglimt fra Engen og Reiret