Velg avdeling Persille
Hovedadresse Nedre Stokkavei 44 4023 Stavanger Telefon: 971 44 903 Send oss e-post
Stokka Christian Skredsvigs vei 27 4023 Stavanger Telefon: +47 51 91 31 33 Send oss e-post
Stokkadalen Nedre Stokkavei 44 4023 Stavanger Telefon: +47 51 91 32 55 Send oss e-post
Stokkatunet Besøksadresse: Chr. Skredsvigsvei 25, 4023 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4068 Stavanger Telefon: 97144903 Send oss e-post
Redaktør: Bente Sjøthun
Calendar
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
01020304050607
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt

Persille er en avdeling i Stokkadalen med barn i alderen 3 - 6 år. Her er det 17 barn og 3 voksne.

De ansatte på avdelingen er:

Ingrid Kristine N Lynge - Pedagogisk leder

ingrid.lynge@stavanger.kommune.no

Karen Marie Wigsnes - Barnehagelærer

kwigsnes@stavanger.kommune.no

Anne Barmen Johnstuen  (80%) - Assistent

Victoria Heggelund (20%) -Fagarbeider

Lea Haugsbø - Utfører

Vi er å treffe på; 95151787

Vi har hatt en flott måned hvor vi fortsatt arbeider oss fem mot barnehagedagen 12. mars. temaet er kulturarven i nærmiljøet vårt. Vi har og feiret bursdager, vært på turer og hatt besøk av Bjørnis. Her er et bildedryss fra det vi holder på med.

Vi har hatt en flott januar måned med kuldeperioder som har gitt mulighet for å prøve ut isen på stokkavannet, og mye aking. Det er fint å oppleve naturens mangfold og følge de ulike årstider, Stokkavannet er et område vi ferdes i ofte, og det er fint å oppleve og bruke det i ulik drakt. Førskolegruppa har og øvd seg på å gå på skøyter i Ishallen noe vi skal gjøre flere ganger. Førskolegruppa har og fått egne lokaler, og vi er i full gang med et opplegg som forbereder barna på en god måte til skolestart. På avdelingen har vi arbeidet i en måned med et samisk prosjekt hvor vi har jobbet med eventyret om Nordlysbarna, sett en episode på NRK super som hander om en gutt som bor hos en samisk familie i en uke. Vi har malt, laget nordlys og samiske hatter, og slik vi opplever det er barna både interessert og nyskjerrige på den samiske kulturen etter å ha blitt litt kjent med den. Nå etter vi avsluttet det samiske prosjektet er vi i gang med neste prosjekt "I gamledager." Det er forberedende til barnehagedagen 12. mars, hvor temaet er "Stedet mitt" - som handler hvordan barnehagen jobber for å la barna bli kjent med kulturarven i sitt nærmiljø. Vi skal på besøk til Breidablikk, Holme Egenes, sjøfartsmuseet, barnemuseet og vi har allerede besøkt Ledaal. Vi har og vært på konsert med dramatisering av eventyret: "Trolling på eventyr". Her fikk vi høre flott klassisk musikk og sett dansere og dirigenter fra første rad. Og så har vi kost oss på karneval med musikk, dans, pølser, samling og aking i finværet etter sambarytmer. Vi gleder oss til å ta mer fatt på nærmiljøprosjektet vårt, og påskeforberedelser når den tid kommer.

Vi er ferdige med et år, og ser tilbake på avsluttningen av året som gikk. Vi hadde mange fine stunder som gir gode opplevelser, minner, og målet er at barna skal sitte igjen med erfaringer som er med på å overlevere ulturarven. Julen er fyllt med lukter, smaker og sanseinntrykk som blir grunnlag for å skape bilde av en fin juletid. Vi har vært på julekonsert, sett juleutstillingen i byen, vært på appelsinbåten, laget julepynt, besøkt pepperkakebyen, bakt, vært i kirken og hørt julebudskapet, hatt julesamlinger med kalender, julesanger, og lest julehistorier, blandt annet en kalenderbok med to små mus - fulgt historien dag for dag. Flere som har gått før på avdelingen har vært innom på julebesøk - veldig koselig for store og små. Vi ser frem til nytt år med foreldre og barn:)

Vi minner om planleggingsdagen 2. januar, barnehagen er da stengt.

På Persille er vi opptatt av å ha en fin førjulstid, slik at vi har forberedt det meste nå i november, og har lagt opp til fine juleaktiviteter nå i desember. Vi skalpå ulike jule arrangement, bake og ha litt juleverksted. Det skal være gode juleopplevelser som gir julestemning. Vi er opptatt av å gi kulturarven videre også her i barnehagen, og passer på å få en meningsfull g stemningsfull tid sammen med fokus på samhold og glede. Her er litt bilder fra aktivitetene nå før jul.

Nå i oktober har vi arbeidet med temaet høsten, Barns rettigheter og markert FN dagen på ulike vis. Vi har laget en høstdame i grupper på tvers, og hatt om barns rettigheter og ulike fokus områder som medbestemmelse, frihet og samarbeid. Vi markerte selve dagen med å lage et fellesbilde med jordkloden og håndavtrykk. Vi har og gått på fine turer i nærområdet og sett på høsttegn, og besøkt Kampen skole for å hilse på "gamle kjente", som har gått her på avdelingen før:)

Fra mandag 23. oktober 2023 kan foreldre med barn i Stokka-barnehagene kommunisere med
barnehagen gjennom Vigilo.