Velg avdeling Blåbær
Hovedadresse Nedre Stokkavei 44 4023 Stavanger Telefon: 971 44 903 Send oss e-post
Stokka Christian Skredsvigs vei 27 4023 Stavanger Telefon: +47 51 91 31 33 Send oss e-post
Stokkadalen Nedre Stokkavei 44 4023 Stavanger Telefon: +47 51 91 32 55 Send oss e-post
Stokkatunet Besøksadresse: Chr. Skredsvigsvei 25, 4023 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4068 Stavanger Telefon: 97144903 Send oss e-post
Redaktør: Bente Sjøthun
Det er 47 dokumenter i arkivet.

Blåbær er en småbarnsavdeling, med 9 barn mellom 1 og 3 år.

Vi som jobber her heter:

Marie Lunde Kolnes  - Pedagogisk leder

marie.lunde.kolnes@stavanger.kommune.no

Emilie Ims - Assistent

Anna Glinskaia - Assistent

Dere kan nå oss på telefon; 951 42 495

Årets slagord er: "Stedet mitt". Kulturarv er temaet. Formålet med dagen er å synliggjøre hva barna får oppleve, erfare og lære i barnehagen. Vi valgte å legge turen til Gramstadhaugen, et sted vi syns det er veldig kjekt å være. Det finnes mange veier opp til Gramstadhaugen, men vi valgte den nest vanskeligste så det ble litt "fjellklatring" på oss. Gramstadhaugen byr på "fjellklarting" klatring i trær og på store steiner eller steingjerdet. Vi kan løpe eller rulle ned bakkene, springe sikk sakk mellom trærne og mye annet kjekt. Det er et friområdet som byr på utfordringer og glede for både store og små gjennom alle årstider. Og det beste av alt :) det ligger rett opp i bakken klar til å brukes.

Bibbi liker å gjøre eksperimentelle og spennende ting, og i dag laget hun en vulkan. Alle dinosaurvennene hadde hun med seg, og barna fra Kløver og Blåbær ventet spent. Marie hadde zalo, eddik og natron i lommen

Etter frokosten i dag lekte vi litt inne før det var på tide å gå ut å ake. Vi hadde hele akebakken for oss selv i barnehagen! Det var mye latter og jeg tror bildene taler for seg selv når jeg skriver GOD STEMNING. Kanskje dette er sesongens siste? Noen håper det og andre ønsker nok flere runder ❄️🏂Nå er vi røde i kinna og på vei inn. Lunsj og litt varm kakao venter oss 🥰 god helg når den tid kommer!

Her er litt bilder fra gårsdagens festligheter!

Det var noen spente barn som skulle på grupper i dag. Dagen startet for begge avdelingene med fest og basar, Karneval. Tre spente blåbær unger gikk over til avd jordbær for å ha grupper på tvers MED kostyme. Vi start med lek på avdelingen. De hadde en stor såpeboblemaskin som falt i god smak! Det var latter og morro. Etter litt lek var det tid for samling. Vi fant frem den magiske boksen vi malte forrige gamg- og denne kjente barna igjen. Vi starten med å gå igjennom alle bildene, små som store, for å se hvem som var her og ikke var her. De roper ut navnene til hverandre med stor ekstase. I den magiske boksen var det en magisk ball. I kor måtte vi si «sim-salla-bim»  og ballen lagde en nyd. Vi trillet den til hverandre på tur. Men samlingen stoppet ikke her!

Det var nemlig noe mer i boksen. Et hus, og i dette huset bodde det en bestemor og bestemor var syk. Hun skulle nemlig få besøk av Rødhette. Fortellingen ble formidlet med innlevelse og barna lo høyt.

Og samlingen var fremdeles ikke slutt! For det siste som var i boksen var jo babblarna. Og babblarna hoppet ut av boksen etter barna hadde banket og banket på. Da de kom frem hadde de så lyst til å gjemme seg. Et lite pledd ble lakt over og vipps så var noen borte? Hvem da tro?

Vi gleder oss til neste gang dinosaurgjengen samles 🦕🦖

Blåbær og Kløver hadde fellessamling, og Marie fortalte historien om nordlysbarna. Historien om barna Jørgen og Risten og det fargeløse nordlyset som danser på himmelen når det er mørkt, og hvordan nordlyset endelig fikk sine fine farger. Historien ble fortalt med innlevelse og rekvisitter, og fanget både barn og voksne. Nordlyset fikk og vise fargespillet sitt på veggen.

Endelig er dagen her igjen! Torsdag, musikksamling, spennende instrumenter og reiser ut på det store hav.
Det er en spent gjeng som får være med på Solveig sin reise en times tid.