Velg avdeling Kløver
Hovedadresse Nedre Stokkavei 44 4023 Stavanger Telefon: 971 44 903 Send oss e-post
Stokka Christian Skredsvigs vei 27 4023 Stavanger Telefon: +47 51 91 31 33 Send oss e-post
Stokkadalen Nedre Stokkavei 44 4023 Stavanger Telefon: +47 51 91 32 55 Send oss e-post
Stokkatunet Besøksadresse: Chr. Skredsvigsvei 25, 4023 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4068 Stavanger Telefon: 97144903 Send oss e-post
Redaktør: Bente Sjøthun
Det er 5 dokumenter i arkivet.
Takk for koselig påskefrokost sammen med dere. En liten stund etter dere var gått kom påskeharen på besøk, og det ble dans og show på utelekeplassen. Og påskeegget vårt havnet oppi et tre!! Inni påskeegget hadde haren lagt en lapp hvor det stod at en gave til oss var gjemt på etasjen, og vet dere hvor vi fant den? Joda ganske riktig,  inni tørketrommelen. Av haren fikk vi en boks store perler og to små perlebrett, bilvei og såpebobler

Årets slagord er: "Stedet mitt". Kulturarv er temaet. Formålet med dagen er å synliggjøre hva barna får oppleve, erfare og lære i barnehagen. Vi valgte å legge turen til Gramstadhaugen, et sted vi syns det er veldig kjekt å være. Det finnes mange veier opp til Gramstadhaugen, men vi valgte den nest vanskeligste så det ble litt "fjellklatring" på oss. Gramstadhaugen byr på "fjellklarting" klatring i trær og på store steiner eller steingjerdet. Vi kan løpe eller rulle ned bakkene, springe sikk sakk mellom trærne og mye annet kjekt. Det er et friområdet som byr på utfordringer og glede for både store og små gjennom alle årstider. Og det beste av alt :) det ligger rett opp i bakken klar til å brukes.

Bibbi liker å gjøre eksperimentelle og spennende ting, og i dag laget hun en vulkan. Alle dinosaurvennene hadde hun med seg, og barna fra Kløver og Blåbær ventet spent. Marie hadde zalo, eddik og natron i lommen

i dag tok vi en spontantur i det nydelige vårværet til kolonihagen. Det er alltid mye kjekt og spennende å se der nede, alt fra "hagenisser" i alle fasonger til knopper og blomster. Vi fant en stein på veien og de fleste la seg opp på den og var et dyr, det ble kuer, hester, hunder og hane. En liten sti nedover hadde blitt ødelagt av vann. Vannet hadde gravd store groper, og det bøy på utfordringer for ungene. De falt som fluer :)

Vår gruppe tok turen til Gramstadhaugen, og det ble litt "fjellklatring" på vei opp. Det er flere veier til Gramstadhaugen, og vi valgte den nest vanskeligste ruten. Utfordrende og kjekt. På toppen kikket vi utover byen vår og snakket om det vi så. Ullandhaugtårnet, lyskasterne på Stavanger stadion, sjø, fjell, broen over til Hundvåg og mye annet. Det ble rulling og løping i bakkene og utforsking av området før vi ruslet hjemover for å spise lunsj.

Turen gikk denne gang til planetlekeplassen på Byhaugen.

Blåbær og Kløver hadde fellessamling, og Marie fortalte historien om nordlysbarna. Historien om barna Jørgen og Risten og det fargeløse nordlyset som danser på himmelen når det er mørkt, og hvordan nordlyset endelig fikk sine fine farger. Historien ble fortalt med innlevelse og rekvisitter, og fanget både barn og voksne. Nordlyset fikk og vise fargespillet sitt på veggen.