Hovedadresse Nedre Stokkavei 44 4023 Stavanger Telefon: 971 44 903 Send oss e-post
Stokka Christian Skredsvigs vei 27 4023 Stavanger Telefon: +47 51 91 31 33 Send oss e-post
Stokkadalen Nedre Stokkavei 44 4023 Stavanger Telefon: +47 51 91 32 55 Send oss e-post
Stokkatunet Besøksadresse: Chr. Skredsvigsvei 25, 4023 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4068 Stavanger Telefon: 97144903 Send oss e-post
Redaktør: Bente Sjøthun
Uken som gikk på Rød

Vi har hatt en kjekk uke på Rød :)

Vi startet uken med felles adventssamling hos oss, Ingebjørg ledet samlingen og to av barna fikk tenne lysene :)

Tirsdag var det bakedag for 3-4 åringene, vi bakte mange pepperkaker til julekosen. I følge bakerene var både deigen og de stekte kakene veldig gode :) Mens bakingen var i full sving gikk Bjørneklubben på julevandring i Stokka kirke. Her fikk de kledd seg ut som Maria, Josef, de 3 hellige konger og englene mens de vandret gjennom historien.

Onsdag var dagen barna har ventet på siden desember startet: vi hadde nissefest! Ingebjørg startet med å ha samling for oss. Vi fikk høre om fjøsnissen og rampenissen. Rampenissen hadde blant annet tatt vann oppi den ene støvelen og gjemt den ene sokken hennes. Men plutselig kom det noen luskende over plenen; selveste nissen! Nissen var med på sist del av samlingen, og fikk med seg mange tegninger hjem til Nordpolen :) Barna fikk pepperkake og klementin. Til lunsj var det selvsagt nissegrøt :)

Torsdag satte vi alle planer på vent for å kose oss ute i snøen :) Barna samarbeidet om å lage store snøballer og snømenn. Selv arbeidskarene på lekeplassen laget en snømann til oss :) En kjempedag!

Fredag hadde vi smågrupper, vi leste eventyr, spilte spill og hadde juleverksted før det bar ut i snøen ;) i dag ville barna ha akebrett, og som barn gjør så fant de seg en liten bakke å renne i :)

Takk for en fin uke :) God helg!