Velg avdeling Blidensol
Postadresse c/o Stavanger kommune Postboks 355, Forus 4067 Stavanger Telefon: 51508992/47540896 Send oss e-post
Bjergsted barnehage Rosenberggata 51 4007 Stavanger Telefon: 51913652 Send oss e-post
Hertervigtunet barnehage Seehusens gate 4 4024 Stavanger Telefon: 51913948 Send oss e-post
Kampen barnehage Bekkelundsgata 3 4024 Stavanger Telefon: 51913948 Send oss e-post
Solvang barnehage Møllegata 66 4008 Stavanger Telefon: 51913172 Send oss e-post
Veden åpen barnehage Tarjei Vesaas vei 13 4026 Stavanger Telefon: 45659628 Send oss e-post
Virksomhetsleder: Karin Egebakken
Det har vært en magisk og fin vintermåned. Vi har vært på spennende eventyr både i og rundt barnehagen. Det har vært markering av samenes dag, karneval, konsert og vi har hatt ulike lekeoppdrag.

I januar har vi hatt ulike lekeoppdrag som er inspirert av det vi jobber med i den pedagogiske planen. Vi har blant annet lett etter et reinsdyr som "noen har observert" i Dalen og i Bjergstedparken, vi har hjulpet en samisk jente med å samle alle fargene i det samiske flagget og vi har blitt kjent med en mus og en frosk som har flyttet inn i en vott. Mon tro om vi kommer til å møte på flere dyr etter hvert? Vi har sunget en sang om "Skinnvotten" som flere av barna allerede har lært seg utenat!

Ønsker alle en riktig god jul og et godt nyttår!

Her kommer et knippe bilder av lekeaktiviteter vi har hatt denne perioden. Vi har vært på turer, hatt ulike lekeoppdrag og formingsaktiviteter.

Oppstart av Vigilo

Hei alle sammen!

Vi har hatt mange fine lekeøyeblikk på Blidensol både ute og inne. Vi har vært ute på flere oppdrag der vi blant annet har hjulpet to troll med å finne kongler i Dalen og fisket etter fisk da vi hjelp Bukkene Bruse. Vi har også kommet oss ut på flere turer, noe som både barna og oss voksne setter pris på.

Bilder fra oppstarten av nytt barnehageår!