Postadresse c/o Stavanger kommune Postboks 355, Forus 4067 Stavanger Telefon: 51508992/47540896 Send oss e-post
Bjergsted barnehage Rosenberggata 51 4007 Stavanger Telefon: 51913652 Send oss e-post
Hertervigtunet barnehage Seehusens gate 4 4024 Stavanger Telefon: 51913948 Send oss e-post
Kampen barnehage Bekkelundsgata 3 4024 Stavanger Telefon: 51913948 Send oss e-post
Solvang barnehage Møllegata 66 4008 Stavanger Telefon: 51913172 Send oss e-post
Veden åpen barnehage Tarjei Vesaas vei 13 4026 Stavanger Telefon: 45659628 Send oss e-post
Virksomhetsleder: Karin Egebakken
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Personalinnlogging
Logg inn
Syngende barnehage

Krafttak for sang er en samhandlingsplattform med 24 partnere. Sammen utvikler vi forskningsbaserte kurs, konferanser, fagdager, programmer, ressursportaler og verktøy som skal gjøre det enklere å synge mer i hverdagen!. KFS er støttet av Kulturdepartementet, og har tverrpolitisk støtte for sitt arbeid med å styrke sangtradisjoner- og sangglede landet rundt.

"KFS mener at sang og musikk kan brukes til nesten alt; fra metodisk språktrening, og effektivisering av arbeidshverdagen, til kunstneriske, dyptgripende møter mellom mennesker. Våre programmer retter seg primært mot ansatte i barnehage, skole, eldreomsorg og psykisk helsearbeid. Våre kurs og digitale verktøy er skreddersydd for ulike alderstrinn og behov, og gjør det enkelt å skape mer sang- og sangaktivitet i hverdagen. Målet er å styrke sangkultur og sangglede i hele Norge. Hvert år plukker vi også ut en håndfull Syngende kommuner som får kurs, veiledning og økonomisk støtte til å satse på sang for sine innbyggere." (Hentet fra nettsiden til KFS; www.krafttakforsang.no)

Organisasjonen; Musikk fra livets begynnelse; MLB, er en av partnerne til KFS, og vi i Solvang er medlemmer i MLB. Det har vært en uvurderlig støtte for oss å bli medlem i "Syngende barnehage".  Gjennom dette medlemskapet har vi fått gratis kurs, oppfølging, tilgang til lukket side med webkurs og mange lydfiler, videoer, og metodisk verktøy. Dette får foreldre også tilgang til når barnehagen er medlem. (passord gis ut hver høst) Dermed kan foreldre også lære seg de samme sangene og lettere følge opp barna sine hjemme.

Åpen side der dere kan les mer: syngendebarnehage.no