Forside
Redaktør: Merete Andersen
Maxigruppa - mai

Måneden som gikk

Denne måneden har vi jobbet ekstra med fagområdene Antall, rom og form da vi hadde maxigruppe med spill som Uno, Villkatten og Ubongo.  Da fikk vi mer erfaringer med tall, former og strategier og ikke minst måtte vi bruke ord til å beskrive dette.  Eller da vi hadde besøk av Ekebergparken barnehage den ene dagen og Skogveien barnehage den andre dagen; da var vi ute i 100-meterskogen vår hvor vi hadde poster med ulike oppgaver og spørsmål som handlet om mengder, former, telling, måling og samarbeid og lek på tvers av gamle bekjentskaper.

Vi har også jobbet med fagområdet Natur, miljø, mat  og helse de gangene vi har vært ute på tur i skogen vår.  Vi har grillet mat på bålet og vi har lekt ute.

Fagområdet Kunst, kultur og kreativitet har også fått litt oppmerksomhet i forbindelse med at vi begynte å forberede oss på 17. mai-temaet.

Vi har også begynt å forberede oss mer på skolestart med grenseobjektene (sangen Stopp – ikke mobb, leken hauk & due og eventyret om skinnvotten).

Måneden som kommer

I mai så fortsetter vi å øve på Stopp – ikke mobb.  Det blir også noen turer for å besøke skolen slik at vi kan bli litt kjent og ikke minst bidra til å gjøre skolen litt mindre skummel.

Haslum idrettsbarnehage har invitert oss til å komme og være med på det de arrangerer hos seg på den internasjonale aktivitetsdagen.  Og det pleier å være moro!

17. mai blir også et tema med flagg og ikke minst grunnloven – for det er jo den vi feirer på 17. mai.

Vi skal også bruke litt tid på å snakke om leirskole på Vangen.  Da snakker vi om alt fra transporten med bussen (sammen med Ekebergparken) og hva vi pleier å gjøre der.  Og så skal vi se på bilder fra andre maxibarn som har vært der.

Så følg med i MyKid for der kommer informasjonen.