Forside
Redaktør: Merete Andersen
Maxigruppa - mars

Måneden som gikk

I februar så har vi hatt siste runder med skiskole.  Barna har gjennom hele skiskolen vært engasjerte og alle har fått prøve seg på ting de ikke hadde gjort så mye av før.  Det har vært mye mestring og vi har sett mye glede!

Vi hadde planlagt en båltur, men på grunn av føre og sykdom valgte vi å avlyse.  Målet var at vi skulle gjøre mer sammen ute og oppleve glede og hygge på flere måter når vi er ute.  Dette har vi likevel klart å få til med skiskolen.

Vi delte gruppa i to og hadde to fine turer til biblioteket.  Her fokuserte vi på bøker og lesing og så fikk vi også tilbud om høytlesning (med billedbøker på storskjerm).  På veien frem og tilbake kikket vi på ulike ting som byggeplass, t-banen, trafikken, husene og annet som vi har i nærmiljøet.

Tilbake i barnehagen spiste vi grøt sammen med de andre i maxigruppa.

De som var igjen i barnehagen fokuserte på å gjøre oppgaveark.  Vi kikket på blyantgrep, bokstaver, tegnet former som sirkler og ord som rimte.

Mars

Denne måneden er det nye fagområdet Antall, rom og form og vi skal leke oss med mål, vekt og telling, vi skal prøve oss på båltur igjen, besøke skolestarterne i Ekebergparken barnehage og på tur til Teknisk museum.

I arbeidet med disse aktivitetene så fortsetter vi å utvide med ulike begreper, erfaringer og kunnskaper.