Maxigruppa - februar

Måneden som gikk

I januar har vi hatt fokus på begreper og samarbeid.  Vi har jobbet med begreper gjennom å bruke ulike begreper og ikke minst forklare og ha analyserende samtaler om hva de betyr.  Når vi har jobbet med samarbeid har vi fokusert på det å samarbeide med de vi ikke pleier å leke mest med i hverdagen.  F.eks. så satte vi barna sammen i par, på tvers av avdelinger, og så samarbeidet de om å løse oppgaver.

Vi har også fortsatt med samlingsstunder der vi har lest «Linus i Svingen» og fulgt brannbamsen Bjørnis; vi har lest loggene fra de som har hatt han med hjem og vi har trukket ut hvem som skal få han med hjem.

I tillegg startet vi også opp med Skiforeningens skiskole.  Vi ble hentet med buss i barnehagen og kjørt til Fossum hvor vi ble møtt av instruktører som tok oss med på sangleker, leker og øvelser som dreide seg rundt ulike teknikker på ski.
Dette gleder vi oss til å fortsette med.

Vi gleder oss til å fortsette skiskolen og bli enda tøffere til å gå på ski.

I februar skal vi også fortsette å fokusere på fagområdet Kommunikasjon, språk og tekst når vi jobber med begreper når vi spiller spill, gjør oppgaver i barnehagen eller når vi drar på tur til biblioteket.