Maxigruppa 2023 - 2024

Faste mål og aktiviteter

Maxigruppa  2023 - 2024

Maxigruppa i år består av 17 barn som begynner på skolen høsten 2024. De voksne på Maxigruppa i år er Axel (Smørøyet), Inga (Regnbuen), Tone (Trollstua) og Ella (Musehullet.

Vi møtes fast hver onsdag mellom 9.30 og 11.30.

Mål for Maxigruppa
Å bli trygge på seg selv og i gruppa, bli kjent med hverandre og trene på selvstendighet før skolestart. Vi legger stor vekt på sosial kompetanse dette siste året. Vi synes det er viktig at barna er trygge og klarer seg godt sosialt når de skal ut i et større miljø og danne nye vennskap i skolen.

Overgang barnehage – skole
Vi samarbeider med alle skolene i nærmiljøet for å sikre en myk overgang til skolen. Vi vet hva skolen forventer av barna som starter på første trinn, og vi vil bruke dette året til å forberede barna best mulig på hva som venter dem.

Faste aktiviteter og tradisjoner i Maxigruppa
Barna i Søråsen har store forventninger til det å gå i Maxigruppa. Vi har mange faste aktiviteter for disse barna, og de vet hva de har å glede seg til. Vi skal ikke skuffe dem. Her er noen av våre faste opplegg:
Gruppe med aktiviteter 2 timer pr. uke
Svømming (høst)
Brannvernkurs med Bærum brannvesen (høst og vår)
Tur i skogen ved barnehagen
Skogstur med kollektivtransport
Juletur til Sæteren gård (desember)
Skiskole med skiforeningen
Samarbeid med andre barnehager