Velg avdeling Tussene
Postadresse Madla barnehagene, Postboks 355, Forus 4068 STAVANGER Telefon: 95056602 Send oss e-post
Bråde barnehage Storåkerveien 10 4046 Harfsfjord Telefon: 51913180 Send oss e-post
Molkeholen barnehage Madlamarkveien 4 4042 Harfsfjord Telefon: 51 50 73 83 Send oss e-post
Sandal barnehage Fasanveien 19 4042 Hafrsfjord Telefon: 51912340 Send oss e-post
Slåtthaug barnehage Havrestien 12 4042 Hafrsfjord Telefon: 51 91 33 40 Send oss e-post
Hafrsfjord åpen barnehage Regimentsveien 30 4045 Hafrsfjord Telefon: 95 80 28 82. Send oss e-post
Smiodden åpen barnehage Storlomveien 11 4049 Hafrsfjord Telefon: 989 03 426 Send oss e-post
Redaktør: Hilde Fagervik

VELKOMMEN TIL TUSSENE

På avdelingen er det 29 barn og 6 ansatte

Vi som jobber her er: Camilla 100%, Kristian 100%, Pranvera 100%, Guro 100%, Åse 60% og Ellen 40%.

Telefonnummer: 90713661

Telefonnummer Trollegruppen: 90808322

E-post:      camilla.waage@stavanger.kommune.no

kristian.bjanesoy.engh@stavanger.kommune.no

Vi startet uken med en tur til lekeplassen i Fjeldehagen. Der lekte vi familie og zombier, vi klatret i trær og på lekeapparater, vi balanserte og vi så på flyvende steiner. Vi hadde med oss bålpannen på tur, og spiste kyllingwok med nudler til lunsj:)

Videre denne uken har vi plantet sitronfrø og eplefrø i glasskrukker i samling. På denne måten kan barna lettere se når frøet begynner å spire. Barna fikk også en smaksprøve av fruktene.

Vi har også fortsatt å måle og sage på plantekassene våre, noe som barna virker til å synes at er veldig stas!

Vi avsluttet uken med en tur til den lille skogen. Vi hadde med oss vårbingo på turen, der barna fikk krysse av for ulike vårtegn etter hvert som de fant dem. Det ble mange kryss, og vi ser at våren er her!:)

Vi startet uken med en langtur! :) Da fikk Olivia, Isaac og Nora vise frem hvor de bor for resten av gruppen. Vi hadde flere stopp langs veien ved ulike lekeplasser!:)

På onsdag var vi på barnehagequiz på biblioteket. Der ble vi delt inn i to lag, hvor vi fikk utdelt 20 spørsmål hver. Team "Madla" stakk av med seieren, og vi vant spillet ape-bingo som har barna har spilt mye i barnehagen i ettertid :)

Uke 15 på Mosetussene var en fin uke med mye kjekk lek og samhold. Vi startet uken med en tur til Tingbøskogen, der vi gjorde opp bål og lekte i trærene. Vi leitet etter vårtegn og hørte etter hvilke fugler som var i skogen. Der var det flere som hørte blåmeisen :) Senere på dagen feiret vi 5-årsdagen til Margrethe med brask og bram. Hipp hurra for Margrethe. Tirsdag hadde vi språkgrupper, og barna fikk lære litt om trekkfuglene, lage "snurrekunst" (Ta en titt på veggene inne på avdelingen) og hadde rollelek. Onsdag var det duket for dobbel bursdag, og vi feiret Daria og Natalie sin 5-årsdag! Hurra for begge to. På torsdag hadde vi besøksdag for de barna som skal begynne på Tussene, og de minste barna på avdelingen tok godt imot dem og viste dem rundt. Fredag var barnas dag, og dagen ble fylt med mye god lek og godt humør! Takk for en flott uke.

Denne uken har vært kort og innholdsrik:)

Vi startet uken med å måle opp materialene som vi fikk på Obs Bygg. Etter å ha studert målebåndet i samling, ble barna enige om at 50 cm ville være passelig på langsidene på plantekassene som de selv skal få lage. Når langsidene så var målt opp, fikk alle barna prøve seg med sagen.

På torsdag våknet vi alle til snø til barnas store begeistring. Snøen ble godt benyttet både til å ake på, det ble laget snømenn og vi hadde snøballkrig.

Vi avsluttet uken med et skolebesøk til Sunde skole. Der fikk vi leke i skolegården, og vi fikk låne et klasserom. Dette var stor stas!:)