Publisert: 06. mai 2024 | Sist endret: 06. mai 2024 | Forfatter: Martha Mydland Finsådal

Keramikkprosjekt på Bjørneklubben

I vår har Bjørneklubben som er førskolegruppa vår, hatt et keramikk-prosjekt der de skulle få lage sin egen lørdagsgodt-skål. Første oppdrag var å forme skålene, de brukte da plastskåler som de formet leiren rundt, før de lagde flotte mønstre ved hjelp av duplo- og legoklosser, hekleduk, hjul med mønster og egne keramikkverktøy. Så ble skålene brent, før barna kunne velge seg hvilken farge de ville glasere med, her måtte det to strøk til. Både ved formingen og glaseringen var det full fokus og konsentrasjon om jobben med å få skålen akkurat slik de ønsket den skulle bli. Etter glasurbrenningen var alle med ut og åpnet keramikkovnen, det er spennende med første titten, store forandringer som har skjedd både med farge og tekstur.