Velg avdeling Tussene
Postadresse Madla barnehagene, Postboks 355, Forus 4068 STAVANGER Telefon: 95056602 Send oss e-post
Bråde barnehage Storåkerveien 10 4046 Harfsfjord Telefon: 51913180 Send oss e-post
Molkeholen barnehage Madlamarkveien 4 4042 Harfsfjord Telefon: 51 50 73 83 Send oss e-post
Sandal barnehage Fasanveien 19 4042 Hafrsfjord Telefon: 51912340 Send oss e-post
Slåtthaug barnehage Havrestien 12 4042 Hafrsfjord Telefon: 51 91 33 40 Send oss e-post
Hafrsfjord åpen barnehage Regimentsveien 30 4045 Hafrsfjord Telefon: 95 80 28 82. Send oss e-post
Smiodden åpen barnehage Storlomveien 11 4049 Hafrsfjord Telefon: 989 03 426 Send oss e-post
Redaktør: Hilde Fagervik

VELKOMMEN TIL TUSSENE

På avdelingen er det 29 barn og 6 ansatte

Vi som jobber her er: Camilla 100%, Kristian 100%, Pranvera 100%, Guro 100%, Åse 60% og Ellen 40%.

Telefonnummer: 90713661

Telefonnummer Trollegruppen: 90808322

E-post:      camilla.waage@stavanger.kommune.no

kristian.bjanesoy.engh@stavanger.kommune.no

Trollene har hatt en innholdsrik uke:

- Skolebesøk

- Tur til Europris

- Vitenfabrikken

- Maling

Kos dere med de kjekke bildene!! :)

Hei, her er bildene fra uke 16. Beklager forsinkelsen.

I uke 16 hadde vi to veldig kjekke turer. På mandagen gikk vi til Tingbøskogen og brente bål for siste gang før sommerferien (Fra 15. april til 15. september er det generelt bålforbud i Norge.), og da var det på sin plass å grille pølser. Ellers ser vi at skogen våkner til liv, og insekter, planter og dyr blir mer synlige i skogen vår.

På tirsdagen hadde vi grupper, og vi fortsetter med formingsprosjekter og å lære oss om fulgene i nærmiljøet.

Onsdagen tok vi en spontantur til Sjødumpa, der spiste vi lunsj og lekte litt før vi gikk videre. Da gikk turen til en lekeplass (fotballbane) ved Fjeldehagen og etter å ha lekt der en stund gikk vi tilbake til barnehagen. Det ble en av de lengste turene vi har hatt, og vi kan melde om at ingen verken klaget eller ble lei seg av all gåingen, de begynner å bli ordentlig flinke til å gå langt.

Torsdag var det atter en besøksdag fra "Tusse-rekruttene", og vi hadde mye fin lek sammen med dem.

Fredagen fylte vi med mye lek og moro både inne og ute. Det er veldig kjekt å se hvor flinke barna er blitt til å leke sammen.

Neste uke blir det flere eventyr, og vi skal såvidt begynne å forberede oss til 17. mai.

Vi startet uken med en tur til lekeplassen i Fjeldehagen. Der lekte vi familie og zombier, vi klatret i trær og på lekeapparater, vi balanserte og vi så på flyvende steiner. Vi hadde med oss bålpannen på tur, og spiste kyllingwok med nudler til lunsj:)

Videre denne uken har vi plantet sitronfrø og eplefrø i glasskrukker i samling. På denne måten kan barna lettere se når frøet begynner å spire. Barna fikk også en smaksprøve av fruktene.

Vi har også fortsatt å måle og sage på plantekassene våre, noe som barna virker til å synes at er veldig stas!

Vi avsluttet uken med en tur til den lille skogen. Vi hadde med oss vårbingo på turen, der barna fikk krysse av for ulike vårtegn etter hvert som de fant dem. Det ble mange kryss, og vi ser at våren er her!:)

Vi startet uken med en langtur! :) Da fikk Olivia, Isaac og Nora vise frem hvor de bor for resten av gruppen. Vi hadde flere stopp langs veien ved ulike lekeplasser!:)

På onsdag var vi på barnehagequiz på biblioteket. Der ble vi delt inn i to lag, hvor vi fikk utdelt 20 spørsmål hver. Team "Madla" stakk av med seieren, og vi vant spillet ape-bingo som har barna har spilt mye i barnehagen i ettertid :)