Toppmeis

Velkommen til Toppmeis!

Vi er en småbarnsavdeling for barn mellom 1-3 år. I år er vi 12 barn og 5 ansatte; 2 pedagoger, 2 fagarbeidere og en assistent.  Hver dag er vi 4 ansatte på jobb.

Dagene på Toppmeis ser omtrent slik ut:

07.00 – Barnehage åpner. De barna som har behov for det kan spise frokost i barnehagen frem til 8.30. Frilek.
09.00 – Dagen begynner. Vi går ut, deler i grupper eller går i gymsalen.
Ca. 10.30 – 1. måltid
Mellom måltidene er det sovetid/hviletid etterfulgt av lek på avdelingen.
Ca. 13.30 – 2. måltid
Etter det siste måltidet er det lek, enten inne eller ute.

Vi tilpasser oss barna og deres behov for søvn/hvile og mat og derfor kan tidspunkter endres. Vi skifter bleier før måltider og ellers ved behov. På Toppmeis sover barna i vogner ute under tak ved inngangspartiet til avdelingen. Vi har egen inngang og garderobe og et eget uteområde. Det er oversiktlig og trygt og innbyr til forskjellig typer lek. Vi benytter oss også av de to andre uteområdene i barnehagen,  og hver uke går vi i barnehagens gymsal.

Barnehagen har turvogner med plass til 4 barn som vi kan bruke til korte turer i nærområdet. Vi går også på korte turer i nærområdet, for eksempel til barnehagens turområde eller til skolen som ligger rett ved barnehage

Når det gjeler det å være ny i barnehagen og oppstart, så er alle barn veldig forskjellige og har ulike behov. Vi avtaler med hver enkelt familie hvordan vi legger opp dagen når vi skal bli kjent.

Overgang til stor avdeling:
Barna begynner på stor avdeling på høsten det året de fyller tre år. I løpet av det siste året på småbarnsavdelinga er de jevnlig på besøk hos de store avdelingene og blir kjent med avdelingene, andre barn og ansatte.

Vi bruker Visma Flyt Barnehage i den daglige kommunikasjonen med foresatte. Her legger vi ut månedsplaner, informasjon og bilder fra hverdagen.

Har du lyst til å komme på besøk eller er det noe du lurer på? Ta gjerne kontakt!

Avdelingstelefon: 416 20 720