Kjøttmeis

Velkommen til Kjøttmeis!

Vi er en avdeling for barn mellom 3-6 år. På denne avdelingen er vi 24 barn og 6 ansatte. Vi har 2 pedagoger, 3 fagarbeidere og en lærling i barne- og ungdomsarbeiderfaget.

En barnehagehverdag er preget av noen rutiner som er faste, og som er gjennomgående gjennom hele året. En typisk dag hos Kjøttmeis kan derfor se slik ut:
07.00-09.00 - Levering, frilek og frokost. Frokost kan spises i barnehagen fram til 08.30. Barna må ha med egen frokost.
09.00-10.15 - Planlagte aktiviteter, samlinger og gruppetid.
10.30 - 1 måltid.
11.00 -12.45 -Utetid.
13.00 - Hvilestund.
13.30 - 2. måltid.
14.00-16.30 - Gymsal, frilek eller fortsette på planlagte aktiviteter.
Det kan det alltids bli endringer i planene.

Vi har egen avdeling og garderobe og et stort og variert uteområde som vi deler med Blåmeis, i tillegg til flere fellesarealer som hele barnehagen benytter seg av. Vi har faste dager i løpet av uken der vi går i barnehagens gymsal.

En fast dag i uken har vi turdag. Det varierer hvor vi går, men ofte benytter vi oss av barnehagens eget turområde. Vi har også mange vakre områder vi benytter oss av som er lenger unna, for eksempel på Høyfjellet og Vakkerstien.

Vi bruker Visma Flyt Barnehage i den daglige kommunikasjonen med foresatte. Her legger vi ut månedsplaner, informasjon og bilder fra hverdagen.

Hvis det er noe dere lurer på eller har lyst til å besøke oss, så ta gjerne kontakt!

Avdelingstelefon: 904 73 122