Satsningsområder 23/24

FRILUFTSLIV OG RELASJONSKOMPETANSE

Barnehagen har på bakgrunn av kartlegging av pedagogisk praksis, prioritert at vi skal ha relasjonskompetanse og friluftsliv som hovedsatsingsområde.

Friluftsliv er en stor del av Taremareskogens profil. Vi er en barnehagegjeng som verdsetter å være ute, spesielt utenfor barnehagens gjerder. Vi ønsker å gi barna i vår barnehage gode opplevelser i og med naturen – året rundt. Satsningsområdet henger tett sammen med miljøsatsingen vår. Samtidig skal vi i personalet jobbe sammen for å styrke og utvikle vår relasjonskompetanse. Relasjonskompetanse er ferdigheter, evner, kunnskaper og holdninger som etablerer, utvikler, reparerer og vedlikeholder relasjoner mellom mennesker. Vi har stor tro på at ved å jobbe systematisk med å utvikle personalets relasjonskompetanse vil komme barna til gode og styrke både barn-barn, voksen-barn og voksen-voksen -relasjoner.