Publisert: 05. februar 2024 | Sist endret: 05. februar 2024 | Forfatter: Gitte Syvertsen

En by for alle

Denne uka markerer vi viktigheten av likestilling, inkludering og mangfold. Vi jobber for å fremme respekt for menneskeverdet ved å synliggjøre, verdsette og fremme mangfold og gjensidig respekt. Barna skal få oppleve at det finnes mange måter å tenke, handle og leve på. Samtidig som det er viktig for oss å gi barna felles erfaringer og synliggjøre verdien av felleskapet. Vi vil vise at alle kan lære av hverandre. Hos oss er alle like mye verdt! Det er viktig for oss at alle barna blir anerkjent og sett for den de er. Hos oss jobber vi for at alle skal føle "her hører jeg til" og at "jeg har verdi i fellesskapet"!

Kristiansand skal være et sted der det er godt å bo og leve for alle!

Årets tema er trygghet.

Trygghet er grunnleggende for at alle kan våge å delta og i barnehagen har vi også en forpliktelse i forhold til å skape et trygt og godt barnehagemiljø. Trygghet er forutsetningen for at vi skal kunne leke, lære, tørre å ytre oss, stille spørsmål, gjøre feil og utvikle nye løsninger sammen». Vi i Jordbærveien barnehagen ønsker å bidra til at Kristiansand er et trygt sted for oss alle. I barnehagen skal alle barn får være en del av fellesskapet og oppleve barnehagen som et trygt og godt sted. Det er avgjørende for barns trivsel i barnehagen.