Historie

Hellinga barnehage eies og drives av Kristiansand kommune. Vi er en fem avdelings barnehage med 82 plasser for barn i alderen 0-5 år. Våre åpningstider er 07:00-16:30.

Barnehagen ble åpnet i 1993, og vi ligger i et etablert område som heter Hellinga, derav barnehagens navn. Barnehagen ble påbygget med en fløy i 2010.

Antall hele plasser 0-2 år: 28
     Antall hele plasser 3-5 år: 54

Hellinga barnehage sine verdier er anerkjennelse, opplevelse og varme. Personalet i barnehagen har ulik erfaringsbakgrunn, men felles for oss alle er at vi ønsker å jobbe med barn og at vi trives i den jobben vi har. Til sammen utgjør vi et team som utvikler oss sammen, og utfyller hverandre på en god måte. Humor, glede og latter preger vårt gode samarbeid, og vi opplever vår barnehage som en god arbeidsplass.