Publisert: 07. februar 2024 | Sist endret: 07. februar 2024 | Forfatter: Karin Strømme

En by for alle

Denne uka markerer vi viktigheten av likestilling, inkludering og mangfold. Vi jobber for å fremme respekt for menneskeverdet ved å synliggjøre, verdsette og fremme mangfold og gjensidig respekt. Barna skal få oppleve at det finnes mange måter å tenke, handle og leve på. Samtidig som det er viktig for oss å gi barna felles erfaringer og synliggjøre verdien av felleskapet. Vi vil vise at alle kan lære av hverandre. Hos oss er alle like mye verdt! Det er viktig for oss at alle barna blir anerkjent og sett for den de er.

Vi har også feiret Samenes nasjonaldag 6. februar.

Rammeplan for barnehager: "Barnehagen skal synliggjøre samisk kultur og bidra til at barna kan utvikle respekt og fellesskapsfølelse for det samiske mangfoldet".

Det ble en kjempefin feiring. Magisk stemning inne i lavoen som var satt opp, med bål og joik på høytaleren.

Vi danset med armene som nordlyset og beveget oss etter fengende rytmer. Vi fikk høre det samiske eventyret om reven og kråka

Etterpå ble det servert et deilig samisk måltid med Bidos og Gahkku. Særlig brødet falt i smak hos alle!