Satsningsområder

Barnehagens satsningsområde:

"Alle barn skal oppleve at de er inkludert i fellesskapet".

Et Trygt og godt barnehagemiljø er en forutsetning for glede, mestring, utvikling og læring.

Barna skal være sammen med ansatte som viser varme og omsorg, men som også setter grenser og har kontroll. Barns medvirkning er viktig for oss. Barna skal bli lyttet til og vi tar barns tanker og meninger på alvor

Spør du et barn hva som er det aller viktigste, er svaret utvilsomt å få leke og ha venner. Selv om små barna på egen hånd danner vennskap og samspill seg imellom, trenger de også støtte fra oss ansatte i barnehagen. Vi skal være med å  bidra til felles lek og samspill .

Leken legger grunnlaget for å utvikle kunnskap og ferdigheter. Å leke er en måte å lære seg livets spilleregler på.  Å leke skal være GØY og være en kilde til GLEDE.