Publisert: 10. januar 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Cathrine Sørensen

Utforskerstund med maling

I Rammeplan for barnehagen står det under fagområdet Kunst, kultur og kreativitet:

" I arbeid med fagområdet skal personalet stimulere barnas nysgjerrighet, utvide deres forståelse og bidre til undring, undersøkelser, utprøvinger og eksperimentering"

Når vi jobber med fagområdet Kunst, kultur og kreativitet med de yngre barna er førstehåndserfaringer viktige. Gjennom en leken og fri tilnærming får barna prøve ut ulike maleteknikker, blande farger, lage avtrykk, sanse, fysisk kjenne på malinga og ikke minst får de lov til å prøve ut. I dag kom forslaget til maleaktivitet fra barna selv, og gjennom å følge barnas initiativ, tilrettelegge, motivere, støtte og utfordre var vi ansatte aktive deltakere i en barnevalgt og langt på vei barnestyrt aktivitet. Kjempegøy for både små og store!