Publisert: 23. august 2023 | Sist endret: 24. august 2023 | Forfatter: Ann Christin Myklebust

Kristiansand i regnbuens farger

I forbindelse med Skeive Sørlandsdager 19. - 26. august har Søm barnehage heist regnbueflagget.

Ordføreren forklarer hvorfor Kristiansand kommune er med på feiringen:

Kristiansand skal være et sted der det er godt å bo og leve for alle, uansett bakgrunn. Skeive Sørlandsdager er et flott og viktig arrangement der vi viser respekt, toleranse, forståelse og støtte til det mangfoldet vi har. Det er flott at vi kan feire kjærligheten en hel uke, der alle kan føle seg velkommen og inkludert, sier ordfører Jan Oddvar Skisland.

Kristiansand kommune og barnehager som heiser regnbueflagget begrunner dette med at vi ønsker å markere at mangfold er en viktig ressurs og at vi aktivt vil signalisere at det er plass til alle.
Ingen er trygg før alle er trygge.

Les mer om Skeive Sørlandsdager på Kristiansand kommunes nettside.