Måkeveien 3 4580 Lyngdal
Telefon: 38 34 60 04 / 97157271 Faks: - Send oss e-post
Redaktør: Benedikte Limmesand
Historie

Sangfuglen Barnehage åpnet i august 1991. Vi er en barnegruppe på ca 18-20 barn hvert år, alder på barna er fra 0 til 6 år. Vi har et personale på 2 voksne med ped. utdanning og 3 assistenter. Disse er veldig stabile og har jobbet sammen i årevis. Barnehagen holder til i en gammel villa i en frukthage sentralt i Lyngdal. Vi har egen buss for å hente/bringe barna hjem og til turbruk.

Vi har en bondegård som vi drar på faste turer til. Vi er veldig glad i utelek både i barnehagen, på tur og på gården. Vi er derfor veldig mye ute.

Inne er barnehagen delt opp i mange rom, hvor vi legger opp til veldig ulike aktiviteter. Dukke og kjøkken lekerom, gymnastikkrom, snekker - verksted, musikkrom og forming og oppholdsrom.

Dette gjør at barna kan fordele seg i små grupper i mange forskjellige tilbud. Vi er utdannede pedagoger i musikk som gir barna en halv times daglig musikk, dans og sang undervisning.