Overgang barnehage-skole/SFO

Barn skal ha et sammenhengende læringsløp fra barnehage til SFO og skole. Et samarbeid mellom barnehagen og SFO/ skole er derfor viktig. Kristiansand komme har utarbeidet rutiner for dette samarbeidet. Både foreldre og barn deltar i arbeidet for å skape en trygg og god overgang. Barnehagen sender i samråd med foresatte et overføringsskjema til SFO og skole der også barnet får bidra med informasjon.

Mer om våre rutiner i forbindelse med skolestarterne, finner dere i vår årsplan.

Siste året i barnehagen vår er barna med i førskoleklubb hver mandag. Her legger vi opp til aktiviteter som gjør barna i stand til å mestre oppgaver, bygge opp selvfølelsen slik at de tror på egne evner til å mestre og til å tenke selvstendig. Ta egne valg.

"Kroppen er min"
I løpet av våren har vi samlinger med tema Kroppen er min. Målet er å forebygge vold og seksuelle overgrep. Vi ønsker at barna skal lære å sette grenser, og være trygge på å kunne fortelle vonde hemmeligheter til voksne.