Publisert: 08. januar 2024 | Sist endret: 08. januar 2024 | Forfatter: Marianne H. Salvesen

Desember

Som vi har kost oss i desember! Vi har hatt daglige kalender samlinger hvor vi har trukket dagens kalender barn. Dette barnet har fått være hovedperson i samling stunden og fått pakke opp en liten pakke fra kurven. Pakkene inneholdt ting som barnet fikk henge på jule treet. Treet ble stadig mer pyntet frem mot jul. Vi sang jule sanger og dramatiserte jule historier. Vi laget vårt eget jule hjørne som ble fine kulisser i både samling stunder og i lek.

Vi har bakt(og smakt) peppernøtter og lussekatter. Masse deilige sanse inntrykk og fellesopplevelser for barna. Lussekattene gledet vi oss til å servere foreldrene på ettermiddagen.

Vi har vært på juleturer. (selv om det ikke var så lett føre og ferdes med vogner i) Noen fikk en bytur, noen til Hageland og de aller minste fikk en juletur i nærmiljøet.

Vi har hatt nissefest med nisseteater hvor vi inviterte den andre småbarnsavdelingen. Vi fikk nissebesøk av en trombonespillende nisse. Vi hadde jule kino og juletregang.

Julegavene laget vi november da vi hadde formingsmåned. Håper barnas små overraskelser falt i smak:)