Publisert: 14. juni 2023 | Sist endret: 14. juni 2023 | Forfatter: Gunn Strand-Brunvatne

Vi lager insektshotell

I forbindelse med miljøuka og tema insekter, har vi laget et insektshotell i barnehagen.

Vi har snakket om at det viktig å ta vare på alle artene våre, både de som flyr i luften og de vi har på bakken. De har alle ulike jobber i naturen, som meitemarken som lager ganger og et naturlig dreneringssystem i jorden.

Vi ser det har skapt stor skaperglede å snekre, drille og spikre. Barna har vært med å lage et stort inseketshotell som vi har hengt opp. De har også laget flere små ved å bruke metallbokser som de har malt på. Disse er hengt opp i et tre på uteområdet vårt. Vi har brukt turdager til å samle kongler, bark og blomster som vi bruker til små prosjekter.

Nå venter vi i spenning på om noen har lyst til å sjekke inn på hotellet!