Lillemeis

Velkommen til Lillemeis!

Vi er en småbarnsavdeling for barn i alderen 1-3 år. I år er vi 12 barn og 4 ansatte; 2 pedagoger, en fagarbeider og en assistent.

Dagsrytmen på Lillemeis ser omtrent slik ut:
07 – barnehagen åpner. De barna som har behov for det har mulighet til å spise frokost fram til 8.30
09 - 10 - Utetid
Sangsamling
10.15 – 1. måltid
Mellom måltidene er det soving/hviletid. Når barna er ferdige med å sove leker de på avdelinga.
Ca 13.30 – 2. måltid
Etter det siste måltidet er det lek, enten inne eller ute.

Dagsrytmen er et utgangspunkt for hvordan dagen blir organisert og tidspunkter kan endres, ettersom vi tilpasser oss barna og deres behov for søvn/hvile og mat. Vi skifter bleier i forbindelse med måltidene og ellers ved behov. På Lillemeis sover alle barna ute i vogner. Vi har en fin utesoveplass med tak, og som er i direkte tilknytning til lekerommet på avdelinga.

Vi har egen inngang og garderobe og et eget uteområde. Det er trygt og oversiktlig for de yngste barna. Etter hvert som barna blir kjente og trygge, bruker vi også de andre uteområdene i barnehagen. Ukentlig benytter vi oss av barnehagens gymsal og når barna er klare for det går vi på tur barnehagens turområde i skogen like i nærheten. Barnehagen har også turvogner med plass til 4 barn som vi kan bruke til korte turer i nærområdet.

Når det gjeler det å være ny i barnehagen og oppstart, så er alle barn veldig forskjellige og har ulike behov. Vi avtaler med hver enkelt familie hvordan vi legger opp dagen når vi skal bli kjent.

Overgang til stor avdeling:
Barna begynner på stor avdeling på høsten det året de fyller tre år. I løpet av det siste året på småbarnsavdelinga er de jevnlig på besøk hos de store avdelingene og blir kjent med avdelingene, andre barn og ansatte.

Barnehagen bruker Visma Flyt som kommunikasjonsplattform. Der foregår det meste av beskjeder, info og bilder fra hverdagslivet i barnehagen.

Det er bare å ringe dersom dere lurer på noe, eller har lyst til å komme på besøk!

Avdelingstelefon: 904 73 129