Publisert: 23. januar 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Veronica B Pedersen

Ski- og akedag

Nå har snøen vært her en liten stund, og vi aker masse i barnehagen. Vi har og vært på tur for å ake litt. Vi hadde lyst å ha en felles aktivitet for hele barnehagen, så vi arrangerte en ski- og akedag. Barna tok med seg ski hjemmefra, og de som ønsket fikk låne fra barnehagen. Så tok vi med alle avdelingene opp til Storenes. Der hadde Randi og Hilde tråkket skiløyper og hengt opp flagg.

Klar ferdig gå! Så var det fullt kjør. Noen gikk på ski, noen akte og alle hadde det veldig gøy. De minste koste seg mest med å se på, men noen akte også. Vi avsluttet med medaljeseremoni: "Gratulerer, her er medaljen din." En stolt gjeng som hadde medaljen rundt halsen når vi dro tilbake til barnehagen for å få oss litt energi før vi lekte videre ute i snøen.

Rammeplanen sier: "Gjennom arbeid med kropp, bevegelse, mat og helse skal barnehagen bidra til at barna opplever trivsel, glede og mestring ved allsidige bevegelseserfaringer, inne og ute, året rundt." (Rammeplan for barnehagen, 2017, nettutgaven)