Publisert: 15. desember 2023 | Sist endret: 15. desember 2023 | Forfatter: Isak Edin

Vinter på Krabbe

På Krabbe så har vi eksperimentert med å lage snømenn. Vi fant ikke svampene som vi bruker for å trykke på papir med, så da ble det en kjapp løsning ved bruk av en kjegle, og et tøystykke i flis. Resultatet ble fantastisk, men prosessen med å finne en løsning på hvordan vi skulle bruke redskapet ble enda bedre.
Q-tips er også et fint redskap for de små barna, ikke bare blir det nydelig med de "snøfnuggene" som daler ned, men det er en finmotorisk aktivitet som kan være utfordrende og spennende. Barn må gripe for å begripe for å få opplevelser med ulike materialer og redskaper. Disse opplevelsene blir erfaringer som blir til kunnskap. Nå er det snart jul, og med jula så følger gaver. Barna på krabbe har lagd mange forskjellige gaver, som dere foreldre får med dere snart! God jul!