Publisert: 07. desember 2023 | Sist endret: aldri | Forfatter: Veronica B Pedersen

Makrell lager film

I høst hadde vi fordypningsstudenter i "Språk, litteratur og nye medier i barnehagen". De hadde lyst til å prøve ut hvordan det er å lage film av et eventyr. Barna ble kjent med eventyret (Eventyret om anda som ville ha ny lyd), også måtte de lage filmen. De måtte først finne figurer, og denne gangen ble det laminerte papirfigurer. Vi har en animasjonsboks, hvor iPaden står helt i ro, og barna flyttet på figurene og tok bilder. Det var læring i å flytte litt om gangen, og ikke helt bort dit de ville ha den. Etter mange bilder, ble det en film. Det var veldig gøy å vise filmen til de andre på avdelingen når den var ferdig.