Hellemyr barnehage

Barnehagen startet opp året 1982. Enheten ligger på Hellemyrtoppen med skolen som nærmeste nabo. Åpningstiden er 0700 til 1630.

Vi er en mindre kommunal barnehage med ca 42 barn i alderen 1 til 6 år. Barn og voksne kjenner i stor grad alle i barnehagen. Vi har en kultur som bærer preg av å se barn og ansattes ressurser og muligheter. På den måten kan vi sammen skape et godt barnehagemiljø der alle skal oppleve å være inkludert i felleskapet. Humor og glede er årets prosjektarbeid.

Vi har et stort og flott uteområde med flere områder hvor en kan gjøre forskjellige aktiviteter. På baksiden av barnehagen har vi en fin bakke med mulighet for masse klatring og lek for fantasien. Det er også dekk og tau å klatre i der. Om vinteren fungerer dette området som en av de beste akebakkene på Hellemyr! Ellers er det en stor sandkasse, flere forskjellige husker, sklier, hus og annet gøy å leke i og rundt. Naturtomt preger uteområde.

På Hellemyr er vi så heldige å ha naturen som nabo, samt mange flotte lekeplasser, klatreområder, fotballbane og egen privat gapahuk. Vi er glad i å gå tur, utforske nærområdet og gå til faste turområder som barna kjenner godt til. I tillegg går vi lengre turer med de eldste barna.

Nærmeste nabo er Hellemyr skole og her får vi låne gymsalen et par ganger i uken. Dette til stor glede for barna som får boltre seg med løping, klatring og ballspill. Det er en fin arena for motorikk, frilek, men også regellek.

Vi har faste grupper på tvers av avdelingene og på den enkelte avdeling.
I løpet av uken er det faste aktiviteter som tur, gymsal, skoleklubb, forming og lek.  Barnehagen har også andre fasiliteter som ballrom, sanserom, bibliotek, fysiorom og et godt utvalg i instrumenter.
Hos oss finner du trygge, omsorgsfulle og energiske voksne som har fokus på barnet, lek, språk og felleskap.