Hvem er vi

Askeladden barnehage er en 3 avdelings kommunal barnehage  som ligger i et rolig område på Søm, ca. 8 km øst for Kristiansand. Vi har 3 avdelinger med plass for barn i alderen 1-5 år. Avdelingene er MINSTEN, PER og PÅL.

Vi har et stabilt personale som ønsker å være i utvikling og være med å skape et trygt og god barnehagemiljø for alle barn.

Barnehagen er ikke større enn at alle barn mer eller mindre kjenner hverandre på tvers av avdelingene. Personalet kjenner også alle barn. Det gjør at vi lettere kan hjelpe hverandre på avdelingene når situasjonen tilsier det.

Barna i Askeladden barnehage har et rikt turområde. Lek og sosialt samspill er høyt prioritert.

Vi har i 2022 fått oppgradert uteområdet vårt. En del av området er tilpasset lek for de minste barna, og en del for de større barna. Vi har også fått gapahuk med grillplass der vi på regnfulle dager kan sitte inne og spise nista vår. På utsiden av barnehagens område har vi fotballbane som vi benytter oss mye av.