Badebussen
Publisert: 22. februar 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Linn Elisabeth Weaver

Lek

Store pappkasser blir brukt i lek. Derfor stor glede da ny sofa kom i ekstra store kasser som inspirer til nye gøye prosjekter!

Denne gangen har vi laget butikk/kiosk og Badebussen. Bøkene om Bukkene Bruse er populære og inspirert av filmen var det mange engasjerte barn som var med i prosessen. Voksne har kuttet til og barna har vært med på å male og dekorere. Vi har funnet ratt, laget hjul, funnet sjåførlue, laget billetter og bilbelter er neste prosjekt. Bussen står på felles kjøkkenet og inspirerer til lek på tvers av avdelingene. Vi bytter på roller (sjåfør, billettør, passasjer) og leken utvikler seg stadig med nye elementer og temaer. Rammeplan for barnehagen sier s.20 "Leken skal ha en sentral plass i barnehagen, og lekens egenverdi skal anerkjennes". Barna skal også jevnlig få mulighet til aktiv deltakelse og få innflytelse på det som skjer i barnehagen (Rammeplan for barnehagen s.27).