Skolemiljø

Vi griper mulighetene!

Havlimyra skole jobber hver dag for at alle skal trives og lære med vekt på Kultur – kunnskap – kreativitet. Trygghet og trivsel, engasjerte og aktive elever, lærere og foreldre skal prege skolen vår.

Elever har rett til et trygt og godt skolemiljø. Her finner dere mer informasjon. Kommunen har også en egen plan for trygt og godt skolemiljø. Denne finner dere her

Vår sosiale handlingsplan er under revidering, fordi vi har blitt en mye større skole og mange aktiviteter må arrangerer på nye måter.

Vi har også utarbeidet noen trivselsregler, og vi følger kommunens ordensreglement:

Den sosiale handlingsplanen skal være en lokal tilpasning i forhold til lovverket og overordnede planer og mål, så som Opplæringsloven (kap. 9A, elevenes fysiske og psykososiale miljø) og læreplanverket.

Et godt sosialt miljø er en forutsetning for all læring og viktig for å utvikle identitet til skolen og skape en ”vi-følelse”.
I en skole stadig mer preget av teori og krav til kunnskap, ser skolen det som viktig å fokusere på hele mennesket. Havlimyra skal være en arena for å utvikle skaperevnen og kreativiteten samt den sosiale kompetansen hos elevene. Vi ønsker å være en skole som griper de mulighetene som finnes innenfor dagens planverk.