Historie

Veslefrikk barnehage ligger på Strømme i Randesund. Vi har flott beliggenhet, rett ved Strømme skole, Strømmehaven, Søm kirke og et flott turområde - hvor vi har gapahuk. Uteområdet vårt i barnehagen er fint og variert med stor naturtomt. Vi har et lekeområde som er tilgjengelig for alle barn uansett funksjonsnivå.

Barnehagen har fire avdelinger fordelt på ca. 70 barn. Vi har to småbarnsgrupper i alderen 1 - 3 år, og to storbarnsgrupper fra 3 - 5 år. Avdelingene heter Huma, Marihøna, Ole Brumm og Pippi. I tillegg har vi Verkstedet som vi alle benytter i ulike grupper. Veslefrikk barnehage er en kompetansebarnehage med nedsatt funksjonsevne.

Veslefrikk barnehage tar i mot elever fra Haumyrheia skole to dager i uken, i valgfaget Innsats for andre.
Vi har også studenter fra UiA og elever fra KKG. Barnehagen har et godt samarbeid med skolene på Søm, og de andre barnehagene.

Vårt mål er at i Veslefrikk barnehage skal alle barn og unge oppleve at de er inkludert i fellesskaper. Den gode barndom, med lek, venner og trygge voksne.

Alle barn skal oppleve vi-følelse og vennskap!
Vennskap er å være sammen med noen som gjør deg glad i øyeblikket.

• Oppleve å bli savnet når en er borte
  • Oppleve at noen er glad for å se meg
  • Oppleve at noen vil være sammen med akkurat meg
  • Oppleve at jeg er betydningsfull