Artikkel
Tjensvollveien 44 4021 Stavanger
Redaktør: Wenche Kristiansen, Wenche N. Sørensen
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<mai 2024><<
mai 2024
mtotfls
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Månedsbrev april

Vel overstått påskefeiring. Håper dere har hatt gode dager selv om været, for de som har har holdt seg i nærmiljøet,  ikke har vært så bra.

Vi håper på mange gode soldager i løpet av april. Vi går nå inn i en måned hvor våren pleier slå til for fullt, hvor det spirer og gror og insekter og fugler dukker opp igjen.

I mars hadde vi påskeevangeliet som tema. Dette ble brukt i flere situasjoner, men mest i samlingene. Både personal og barn gikk inn i ulike roller og vi spilte/dramatiserte oss gjennom de ulike hendelsene.

Vi sang og hørte på ulike påske sanger, laget påske pynt og bakte. Vi var på påsketur hjem i hagen til Wenche hvor vi hadde ulike leker, gikk på ski, lærte hva vi bør ha i tursekken og spiste påske mat. Vi fikk til og med besøk av påskehøna som hadde sneket seg inn på uteområdet til barnehagen, med påske rebus, uten at noen hadde oppdaget det. Heldigvis hadde overvåkningskamera fanget opp høna slik at alle fikk se når hun svinset rundt på lekeplassen vår.

Fra 2. april har vi ny assistent Elisabeth S. Utbjoa, det skal bli deilig å være fulltallige personal igjen:-). Ta godt imot henne.

I april og mot sommeren ser vi at vi har litt vi må ta tak i barnehagen. Vi opplever en del konflikter og barn som har glemt litt hvordan vi skal være mot hverandre. Vi har derfor valg å sette fokus på sosial kompetanse i de månedene som kommer, vi vil jobbe mye med "Hjerteprogrammet" som er vårt undervisningsopplegg mot sosial kompetanse.

Vi ønske å se en barnegruppe som i mye større grad inkluderer hverandre, som tar vare på hverandre og som viser gjensidig respekt.

For å oppnå dette er det viktig at de voksne rundt barna jobber sammen om målet. Vi ønsker at dere som foreldre snakker med barna om hvordan det er viktig at vi er mot hverandre om verdier rundt dette. Spør hvordan ditt barn har hatt det i barnehagen og gi tilbakemelding hvis det har hatt negative opplevelser.

Vi ønsker å legge til av vi har en fantastisk barnegruppe og at hverdagen består av flest gode opplevelser, men at vi ønsker å ta tak i situasjonen før den utvikler seg.

Vi i personalet jobber med ulike ting på møter og i hverdagen og en av de tingene vi har snakket mye om er at vi ønsker «robuste barn».
Her er det noen av de artiklene og to podkaster som vi har jobbet med nå i vår, og som vi skal jobbe videre med til høsten.

Dette er artikler, og podkaster som er minst like viktige for dere som foreldre som for personalet i barnehage😊.

Arbeid med muldvarpen går inntil videre ut. Tema i de kommende månedene vil altså bli "Hjerteprogrammet og Førstehjelp"

Samtidig begynner vi å forberede oss til sommerfesten som i år vil bli onsdag 5. juni.

Ha en riktig flott april måned!