Tjensvollveien 44 4021 Stavanger
Redaktør: Wenche Kristiansen, Wenche N. Sørensen
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<mars 2024><<
mars 2024
mtotfls
01020304050607
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt

Velkommen til Solborg barnehage

Barnehagens visjon: ” Liten, og god å bli stor i”

Vi ønsker barn og foreldre hjertelig velkommen til Solborg barnehage.

Barnehagen har vært i drift siden august 1977. Den ble opprettet som praksisplass for elevene ved Solborg Folkehøgskole. Barnehage linja på skolen er nå nedlagt så vi har ikke lenger praksis elever fra Solborg.

Barnehagen er privat, den eies og drives av Solborg Folkehøgskole. Solborg barnehage arbeider ut fra et kristent livssyn. Det er styret for Solborg Folkehøyskole har etablert vedtekter og instrukser for arbeidet i barnehagen og har derved lagt grunnlaget for barnehagens arbeid.

Vi i barnehagen nyter godt av skolens fasiliteter. Vi har fast tid i svømmehall hver onsdag, vi bruker danse rommet til ulike typer fysisk aktivitet, middag en gang i uken fra skolens kjøkken, til tider samarbeid med skolen eller elevene på Solborg folkehøyskole og tilgang til scene ved sommer avslutning for å nevne noe. Vi har dessuten den staselige " Solborg villa  "der barnehagens fester blir avholdt.

Barnehagens formålsparagraf har et helhetlig læringssyn der omsorg, lek, læring og danning er grunnlaget for barnets allsidige utvikling. Barnehagen har et kristent verdigrunnlag, og legger vekt på respekt for menneskeverdet og naturen, åndsfrihet, nestekjærlighet, tilgivelse, likeverd og solidaritet. Videre vil barnehagen støtte opp om barnas kristne oppdragelse.

Barnehagens arbeid bygger på Lov om barnehage, Rammeplanen og Stavanger kommune sin kvalitetsplan” Stadig bedre”. Vi deltar også i Stavanger kommune sitt prosjekt «Stavanger barnehagene», et prosjekt som skal skape en felles grunnmur for alle barnehagene i Stavanger. Vi vil at alle barn som går i Solborg barnehage skal få oppleve gode sosiale relasjoner, trygghet, lærdom, masse lek, glede og humor.