Tjensvollveien 44 4021 Stavanger
Redaktør: Wenche Kristiansen, Wenche N. Sørensen
Det er 1 dokumenter i arkivet.
Calendar
Title and navigation
<<<mai 2024><<
mai 2024
mtotfls
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Månedsbrev september

August: I august har vi i knøttene vært mye sammen med de andre barna i barnehagen. Dette bortsett fra samlinger hvor vi har delt opp. Samlingene våres har bestått mye av sang, musikk og bevegelse. Sangene som har blitt brukt i samlingene er God morgen alle sammen, Lille Petter edderkopp, hode, skulder, kne og tå og fem små apekatter som er en av barnas favoritter. Vi har også tatt i bruk ulike Instrumenter i samlingen som barna også selv har fått bruke. Instrumentene som har blitt brukt er gitar, rytmeegg og regnstav.

September: I barnehagen har vi samlinger hver eneste dag. I september vil enkelte av samlingen i løpet av uken være felles for alle barna i knøttene. Andre av samlingene vil bli delt opp i to grupper. En av gruppene vil fokusere mer på formidling av budskap gjennom fortellinger, eventyr og historier. Den andre gruppen har et større fokus på formidling av budskap gjennom sang og musikk. Barna får da være i mindre grupper og får ta del i den gruppen som er tilpasset dem best. Den første uken i september vil samlingene være knyttet til bibelfortellingen la de små barn komme til meg. Samlingene vil basere seg på denne bibelfortellingen, i tillegg til kristne sanger. Temaet for resten av måneden er brannvern. Barna vil gjennom aktiviteter og samlinger få kunnskap og kjennskap til dette temaet. I samlingene vil barna få høre om brann, brannbil, ambulanser og politi. Flere av sangene som blir sunget vil også være knyttet opp mot dette temaet, samtidig vil vi fortsette å bruke noen av de sangen vi har sunget i august. Dette gjør vi fordi gjentakelse er viktig for de minste barna.