Meny
Velg avdeling Forside
Vedlegg
BRU BARNEHAGE Bruveien 203 4158 BRU Telefon: 51 72 02 55 Send oss e-post
VESTRE ÅMØY BARNEHAGE Hegrebergveien 60 4152 Vestre Åmøy Telefon: 51 72 02 51 / 412 54 744 Send oss e-post
SKORPEFJELL BARNEHAGE Kyrkjeveien 63 4156 Mosterøy Telefon: 51 72 07 25 / 412 54 744 Send oss e-post
Redaktør: Kjersti Søberg
Calendar
Title and navigation
Title and navigation
<<<april 2024><<
april 2024
mtotfls
25262728293031
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405
Stavanger barnehagenes foreldreforening
Stavanger barnehagenes foreldr
BARNEHAGELOVEN 1.1.21
TEAM MASTRA SPES PED

Ressurssenteret for styrket barnehagetilbud som ga spesialpedagogisk hjelp til barn i private og kommunale barnehager ble nedlagt 1.8.21. Spesialpedagogisk kompetanse er nå overført fra ressurssenteret til barnehagevirksomhetene. Hensikten med omorganiseringen å sikre et inkluderende barnehagemiljø og et likeverdig tilbud i tråd med nasjonale føringer. Styrket barnehagetilbud skal ses i sammenheng med det ordinære barnehagetilbudet, og spesialpedagogisk hjelp skal i størst mulig grad gis som en integrert del av barnets barnehagetilbud.

Ved å inkludere den spesialpedagogiske kompetansen sterkere i barnehagenes ordinære drift, vil barnehagenes kapasitet til å forebygge, og til å gi barn tidlig hjelp og ekstra støtte, bli styrket.

Det er opprettet et ressursteam (RT) i virksomhetene og et tverrfaglig barnehageteam (TBT) som skal ha månedlige møter, hvor saker kan drøftes og tiltak settes inn. 

I TEAM MASTRA SPES PED ER FØLGENDE ANSATT:

  • Torill Joramo, spesialpedagog fra PPT, 30% stilling 
  • Charlotte H. Jevnaker, vernepleier/utfører i Mastra-barnehagene, 75% stilling
  • Elisabeth R. Larsen, vernepleier/utfører i Mastra-barnehagene, 100% stilling
  • Brit Tove Pedersen, barne- og ungdomsarbeider/utfører i Mastra-barnehagene, 92% stilling 

Eva Mette S. Knutsen, vernepleier/utfører, permisjon til 15.8.2023

Barn med sakkyndig vurdering fra PPT vil få hjelp og støtte fra en av våre ansatte.