Velg avdeling SU - samarbeidsutvalget
Leiasundveien 10 4180 Kvitsøy
Redaktør: Line S. Pettersen

Samarbeidsutvalget – et lovpålagt organ i barnehagen.

SU er en forkortelse for samarbeidsutvalget, som er et lovpålagt utvalg som alle barnehager må ha. SU skal være et rådgivende, kontaktskapende og samordnende organ. Som navnet tilsier er tanken med SU å skape samarbeid mellom de ulike delene av en barnehage, og skal derfor bestå av likt antall foreldre og ansatte. I tillegg kan barnehageeier delta etter eget ønske, men ikke med flere representanter enn foresatte og ansatte. Når det er viktige saker som omhandler barnehagen, skal barnehageeier ifølge loven sørge for at saken legges frem for SU.

Samarbeidsutvalget i Kvitsøy barnehage består av følgende representanter, barnehageåret 2021/2022:

Monica Pedersen, foreldrerepresentant

Hagen Gutbier, foreldrerepresentant

Markus Knochenwefel, foreldrerepresentant 1.vara

Borgny Vindenes, personal representant

Therese Hviding, personal representant

Irmelin Ydstebø, politisk representant (representerer barnehage eier)

Line S. Pettersen, sekretær (uten stemmerett)

Samarbeidsutvalget har om lag 5 møter i løpet av et barnehageår. Møteinnkallinger og referat blir lagt ut på denne siden. Innspill til saker kan meldes foreldrerepresentantene.