Hovedadresse Besøksadresse: Boremarkveien 2, 4032 Stavanger Postadresse: Postboks 355, 4067 Stavanger Telefon: 51913700 Send oss e-post
Styrers stedfortreder Bjørghild A Hamre 51913040 / 92298735 Send oss e-post
Virksomhetsleder Erlend Norheim 51913039 / 404 74 591 Send oss e-post
Åpningstider i Jåttå barnehage Hverdager fra kl. 07.30 - 16.30 Stengt alle helligdager
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Foreldresamtaler

Barnehageloven slår fast i formålet at barnehagen skal ivareta barnas behov for omsorg og lek, og fremme læring og danning som grunnlag for allsidig utvikling -  i samarbeid og forståelse med hjemmet. Med samarbeid menes regelmessig kontakt, hvor både foreldre og personalet kan gi hverandre informasjon. Spørsmål knyttet til barnets trivsel og utvikling skal drøftes.

I Jåttå barnehage har vi fire formelle samtaler

• Oppstartssamtale når barnet og familien begynner i Jåttå. Målet er å bli godt kjent og få mest mulig informasjon om barnet og familien slik at vi kan støtte barnets behov på best mulig måte
  • Bli-kjent-samtale når barnet bytter pedagogisk leder. Målet her er at den nye pedagogiske lederen skal bli godt kjent med barnet og familien.
  • Foreldresamtaler høst og vår. Her utveksler vi informasjon om barnets trivsel og utvikling. Vi ønsker også tilbakemelding av dere på det pedagogiske innholdet, samarbeidet og informasjonsutvekslingen. Denne tilbakemeldingen er viktig for oss i arbeidet med å utvikle og forbedre arbeidet vårt. Det er selvsagt anledning til å ta opp andre saker, som er av betydning for barnet.
  • Overføringssamtale til skolen. Her samarbeider foreldrene og barnehagen om hvilken informasjon  om barnet som skal overføres til skolen. Denne samtalen finner sted på våren det året barnet begynner  på skolen.

Vi har satt av ca 30 minutter til samtalene, og dere vil få innkalling på forhånd med spørsmål som skal forberedes (se vedlegg). Vi gleder oss til samtalene!